ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Το παρόν και το μέλλον του Ροδιακού Τουρισμού

 
Ημερίδα με θέμα «Το παρόν του Ροδιακού Τουρισμού… Προοπτικές για το μέλλον» διοργάνωσε την Τετάρτη 6 Μαΐου 2015  η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Ρόδου. 

Η Ημερίδα αυτή απευθύνθηκε στους μαθητές της τρίτης Λυκείου του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Ρόδου. 
Την Ημερίδα άνοιξε ο Διευθυντής του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ρόδου κύριος Νικόλαος Οικονόμος ο οποίος αφού καλωσόρισε και ευχαρίστησε τους ομιλητές και τους οργανωτές, μίλησε στα παιδιά για το περιεχόμενο των εισηγήσεων του προγράμματος.
Ακολούθησε η ανάγνωση του χαιρετισμού του Δημάρχου Ρόδου κύριου Φώτη Χατζηδιάκου, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε τα εξής: «Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός αποτελεί τον πιο σημαντικό κλάδο της οικονομίας, η τουριστική εκπαίδευση αποτελεί έναν πολύ σημαντικό τομέα που απαιτεί διαρκή βελτίωση και εξέλιξη. Σε μια περίοδο που η Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει ολοένα και περισσότερο αυξανόμενο ανταγωνισμό από γειτονικές χώρες, οφείλει να προσφέρει ποιοτικά αναβαθμισμένες υπηρεσίες στον τουρισμό. Η τουριστική εκπαίδευση, επομένως, αποτελεί μονόδρομο για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, καθώς μόνο μέσα από την κατάρτιση των νέων επαγγελματιών που θα επανδρώσουν τις υπηρεσίες τουρισμού θα προκύψει και η συνολική αναβάθμιση του τουρισμού στη χώρα μας. Τα τελευταία χρόνια οι υπεύθυνοι των τουριστικών επιχειρήσεων έχουν αναγνωρίσει τη σημασία της κατάρτισης στα επαγγέλματα τουρισμού και γι’ αυτόν το λόγο αναζητούν στελέχη απευθείας από τις Σχολές τουριστικών σπουδών». 
Πολλά και ενδιαφέροντα ήταν τα θέματα που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας. Την αρχή έκανε ο Προϊστάμενος της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού του Νομού Δωδεκανήσου κύριος Αγαπητός Ξάνθης, ο οποίος στην ομιλία του με τίτλο: «Ρόδος και Τουρισμός: δύο στοιχεία επαφής» παρουσίασε στους μαθητές τη δομή, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού του Νομού Δωδεκανήσου, την εξέλιξη του Ροδιακού Τουρισμού από το χθες στο σήμερα και κατέληξε ότι για να μπει η Ρόδος και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης απαιτείται σχέδιο, χωροταξική διευθέτηση, συνεργασία μεταξύ των φορέων, πορεία και όραμα. Σύμφωνα με τον κύριο Ξάνθη, «ο τουρισμός είναι η τέχνη της φιλοξενίας και της αισθητικής, της προσδοκίας και του ονείρου». 
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κύριος Γιώργος Ματσίγκος, ο οποίος στην ομιλία του με τίτλο «Ποιοτικός Τουρισμός» επεσήμανε ότι η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους τουρίστες δημιουργεί ευχαριστημένους πελάτες και κατ΄ επέκταση επαναλαμβανόμενους επισκέπτες. 
Πρότεινε κάποια σημαντικά σημεία- tips για όσους απασχολούνται στον τομέα του τουρισμού για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επισκεπτών του νησιού ενώ έδωσε στους μαθητές σημαντικές συμβουλές όπως: 
• για να πετύχει κανείς το καλύτερο πρέπει να βάλει στόχο το ακατόρθωτο, 
• να αγαπάς αυτό που κάνεις και να το δείχνεις, 
• αυτό που κάνεις να το κάνεις σωστά, 
• αξιοποιείστε τις ευκαιρίες αλλάζοντας νοοτροπία και αποκτώντας τουριστική συνείδηση, 
• δείξτε αγάπη, πάθος, πίστη και ικανότητα συνεργασίας, 
• εάν δεν είσαι σίγουρος πριν αποφασίσεις ρώτησε, 
• η ερώτηση δεν κοστίζει η λάθος απάντηση στοιχίζει, 
• διαφοροποίησε το προϊόν που προσφέρεις στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα εφαρμόζοντας τις διαδικασίες ποιότητας και υγιεινής, 
• καλύτερα να σε ζηλεύουν για τις επιτυχίες σου παρά να σε λυπούνται για τις αποτυχίες σου, 
• επιτυχία είναι να μάθεις να λες όχι αλλά να το αιτιολογείς, και 
• αποτυχία είναι να λες πάντα ναι αλλά να μην το εκπληρώνεις. 
Ο κύριος Μανώλης Μαρκόπουλος, Ξενοδόχος και Μέλος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, στην πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία του με τίτλο «Τεχνολογικές εφαρμογές και τουρισμός» ανέλυσε θέματα όπως οι βασικές αρχές στη σχεδίαση των τουριστικών υπηρεσιών, ο τρόπος προσέγγισης της ανάλυσης των επισκεπτών της Ρόδου, τα σύγχρονα παραδείγματα ηλεκτρονικής προώθησης και χρήσης νέων τεχνολογιών στον τουρισμό και η συσχέτιση e- WOM, ποιότητας υπηρεσιών και μεγέθους των επιχειρήσεων. Η πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία του κυρίου Μαρκόπουλου πλαισιώθηκε με εξαιρετικά ενδιαφέροντα spots σχετικά με το αντικείμενο της εισήγησής του. 
Ακολούθησε η ομιλία του Προέδρου της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Ρόδου κυρίου Κώστα Κατσίβα με τίτλο «Το επάγγελμα του Τουριστικού Πράκτορα» κατά τη διάρκεια της οποίας περιέγραψε στους μαθητές του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Ρόδου το επάγγελμα του Τουριστικού Πράκτορα. Σύμφωνα με τον κύριο Κατσίβα, το επάγγελμα του τουριστικού πράκτορα δεν αποτελεί αντικείμενο συγκεκριμένων σπουδών αλλά είναι ένα επάγγελμα που μαθαίνεται μέσα από την εμπειρία. Στα ενδιαφέροντα σημεία της ομιλίας του κύριου Κατσίβα περιλαμβάνεται και η ανακοίνωσή του ότι γίνονται σημαντικές προσπάθειες από πλευράς Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Ρόδου ώστε να έχουμε μαθητικό τουρισμό τους ερχόμενους μήνες Δεκέμβριο 2015 και Απρίλιο 2016, προσπάθεια που θα συμβάλλει τα μέγιστα στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στο νησί μας. 
Ο κύριος Θανάσης Στάμος, ειδικός σύμβουλος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και πρώην Διευθυντής της Α.Σ.Τ.Ε.Ρ., στην ομιλία του με τίτλο «Η σημασία της Τουριστικής Εκπαίδευσης στη σύγχρονη Ξενοδοχεία», αναφέρθηκε διεξοδικά στις εκπαιδευτικές δυνατότητες Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Ρόδο και συγκεκριμένα στην Α.Σ.Τ.Ε.Ρ., την Τ.Ε.Σ.Τ.Ε. και το Ι.Ε.Κ. που λειτουργούν στο νησί μας. 
Ο κύριος Στάμος τόνισε ότι «η σωστή επαγγελματική κατάρτιση των νεοεισερχόμενων στον τουριστικό κλάδο αποτελεί μονόδρομο για τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος» και σημείωσε την ανάγκη να προσαρμοστεί η τουριστική εκπαίδευση στη χώρα μας στα διεθνή πρότυπα. 
Η εκπαίδευση κατά τον κύριο Στάμο είναι αναγκαία και ικανή προϋπόθεση για να υπάρχει ο στόχος της ποιότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Δεν είναι δυνατό να υπάρξει ποιότητα και εξειδίκευση στον τουρισμό χωρίς να υπάρχει παιδεία, εξειδικευμένη γνώση και δημιουργία τουριστικής συνείδησης. 
Ο κύριος Μπάμπης Παλογιαννίδης, Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού, τόνισε τη σημασία της εικόνας του προορισμού στο τουριστικό μάρκετινγκ και παρουσίασε στους μαθητές τη δομή του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού. Σύμφωνα με τον κύριο Παλογιαννίδη, «η εικόνα ενός τουριστικού προορισμού αποτελεί κεντρική έννοια στο τουριστικό μάνατζμεντ καθώς είναι η βάση στην οποία κυρίως ανταγωνίζονται οι διάφοροι προορισμοί. 
Αλλά και από την πλευρά των καταναλωτών, η εικόνα κατέχει καταλυτικό ρόλο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων καθώς ο τουρισμός αφορά κατά βάση ένα προϊόν μη χειροπιαστό. Ωστόσο λόγω της άυλης φύσης του, ο τουρισμός είναι επίσης ιδιαίτερα ευάλωτος σε κινδύνους και απειλές και όπως έχει αποδειχθεί από μία σειρά ερευνών, οι τουρίστες αποφεύγουν να επισκέπτονται προορισμούς που θεωρούν ότι συνδέονται με υψηλό κίνδυνο». 
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία του Τουριστικού Εμπειρογνώμονα κύριου Μπάμπη Λουκαρά με τίτλο «Τουριστικό Βαρόμετρο Ρόδου: Συγκριτική ανάλυση αποτελεσμάτων Τουρισμού περιόδου 2004- 2013» στην οποία παρουσίασε τα συμπεράσματα της έρευνας τουρισμού του έτους 2013 τα οποία και συνέκρινε με τα συμπεράσματα αντίστοιχων ετών για τα έτη 2004, 2006 και 2008. 
Τα πιο σημαντικά συμπεράσματα από τη συγκεκριμένα έρευνα είναι τα εξής: 
• Παρατηρήθηκε μία αύξηση της ηλικιακής ομάδας τουριστών 25-44 έναντι των ερευνών των προηγούμενων ετών. 
• Παρατηρήθηκε αύξηση των τουριστών της εκπαιδευτικής βαθμίδας που είναι απόφοιτοι ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης έναντι των ερευνών των προηγούμενων ετών. 
• 4 στους 10 από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι επιζητούν «υψηλή ποιότητα στην κατάλληλη τιμή». 
• Οι επιθυμητές δραστηριότητές τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους είναι στην πρώτη θέση η ηλιοθεραπεία και το κολύμπι, στη δεύτερη θέση η τοπική κουζίνα και οι νοστιμιές, στην τρίτη θέση τα τοπικά προϊόντα και στην τέταρτη θέση η ησυχία και η μέγιστη χαλάρωση. 
• Οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες παρουσίασαν αύξηση το 2013 έναντι του 2008 κατά 17,86%. 
• Η μέση διάρκεια παραμονής είναι μικρότερη σε σχέση με προηγούμενες έρευνες. 
• Το 2013 καταγράφηκε ακόμη περισσότερο η συντριπτική υπεροχή των ξενοδοχειακών καταλυμάτων έναντι των λοιπών τουριστικών καταλυμάτων. 
• Σχεδόν 1 στους 2 τουρίστες που επισκέφθηκαν τη Ρόδο το 2013 διέμειναν σε ξενοδοχειακό κατάλυμα με συμφωνία διατροφής all inclusive. 
Η ημερίδα έκλεισε με την ομιλία της Αντιδημάρχου Τουρισμού, Διεθνών Σχέσεων και Απόδημων Ροδίων κυρίας Μαρίζας Χατζηλαζάρου με τίτλο «Τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου», η οποία μεταξύ άλλων τόνισε τα εξής: «Σίγουρα το ενδιαφέρον της πολιτείας στρέφεται όλο και περισσότερο στις δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης της χώρας, καθώς έχει γίνει πλέον σαφές ότι είναι ο πιο δυναμικός τομέας της οικονομίας. 
Ωστόσο, χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα βήματα και να δοθεί η ανάλογη έμφαση στην ανάπτυξη και άλλων μορφών τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός, ο ιατρικός, ο γαστρονομικός, ο πολιτιστικός, ο αθλητικός τουρισμός και ο οινοτουρισμός, όπου n Ρόδος έχει ακόμα πολλά να παρουσιάσει. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία να γίνει αντιληπτό από την πολιτεία είναι ότι η τουριστική ανάπτυξη χρειάζεται γερές βάσεις τις οποίες μπορεί να προσφέρει η άρτια υποδομή και η παροχή άριστων υπηρεσιών όπου η τουριστική εκπαίδευση έχει σημαντικό ρόλο. 
Οι επαγγελματίες που στελεχώνουν τις τουριστικές επιχειρήσεις αποτελούν τον καθρέφτη της ελληνικής κοινωνίας στους επισκέπτες του εξωτερικού. Με αυτήν την έννοια, η εικόνα του ελληνικού τουρισμού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από αυτούς. Αν θέλουμε να παράγουμε άριστο τουριστικό προϊόν και να είμαστε βέβαιοι ότι κάθε επισκέπτης που θα επιστρέψει στην πατρίδα του θα έχει τις καλύτερες εντυπώσεις από τα διαμονή του στη χώρα μας, τότε πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι όσοι εργάζονται στον τομέα του τουρισμού διαθέτουν τουλάχιστον πιστοποιημένη κατάρτιση από αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό φορέα». 
Στους μαθητές που παρακολούθησαν την ημερίδα διανεμήθηκαν θεματικά folders με το πρόγραμμα της ημερίδας, μπλοκ και στυλό για να κρατούν σημειώσεις και το έντυπο υλικό του Δήμου Ρόδου στην ελληνική γλώσσα, ενώ τους χορηγήθηκαν και Πιστοποιητικά Παρακολούθησης υπογεγραμμένα από το Δήμαρχο Ρόδου.
 Την Ημερίδα συντόνισε η Διευθύντρια της Διεύθυνσης Τουρισμού κυρία Βεατρίκη Σέρβου ενώ την ευθύνη της διοργάνωσης από πλευράς Δήμου Ρόδου είχαν τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου κ.κ. Κώστας Χατζίκος (Προϊστάμενος του Τμήματος Προβολής, Προώθησης και Πληροφόρησης), Δέσποινα Αντωναράκη, Σέβα Τσίμπλη, Αναστασία Σαββιού και Βλάσης Φακιόλης και από πλευράς του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ρόδου ο Διευθυντής του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ρόδου κύριος Νίκος Οικονόμος και οι καθηγήτριες του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ρόδου κυρίες Μαίρη Παπαδούλη και Ειρήνη Παπαποστόλου.


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ Ταξίδια

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video