ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Ευρεία σύσκεψη για το 2016 στο υπουργείο Τουρισμού


- Ομιλία της Έλενας Κουντουρά στο Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο

Με την συμμετοχή του συνόλου σχεδόν των τουριστικών φορέων, και αρκετών περιφερειαρχών ή εκπροσώπων Περιφερειών και παρουσία του νέου γενικού γραμματέα του ΕΟΤ, πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Τουρισμού, ευρύτατη σύσκεψη υπό την Έλενα Κουντουρά, για την τουριστική περίοδο του 2016.
Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας και πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Κώστας Αγοραστός, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, η αντιπεριφερειάρχης Μαριέττα Παπαβασιλείου, ο αντιπεριφερειάρχης Ιονίων Νήσων Σπύρος Γαλιατσάτος, ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης, ο πρόεδρος του Σ.Ε.Τ.Ε. Ανδρέας Ανδρεάδης,  ο πρόεδρος της Π.Ο.Ξ. Γιάννης Ρέτσος, ο αντιπρόεδρος του Σ.Ε.Β. Ευτύχιος Βασιλάκης, κ.ά..
Κοινή διαπίστωση όλων ήταν ότι οι προοπτικές είναι θετικές για το 2016, αλλά απαιτείται κοινή δράση Πολιτείας και φορέων, τόσο σε επίπεδο προβολής, όσο και σε επίπεδο υποδομών και οργάνωσης.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο θέμα των θεωρήσεων visa και των πολύ σηαμντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στη Ρωσία, με την ανεπαρκή λειτουργία των ελληνικών διπλωματικών αρχών.
Μάλιστα ο Ανδρέας Ανδρεάδης υπογράμμισε ότι "...Η στρατηγική του τουρισμού από Ρωσία προς Ελλάδα, θα πρέπει να στηρίζεται στην διαχείριση προβολής του 2016 ως έτους Ελλάδας - Ρωσίας και όχι στα προβλήματα της Τουρκίας. Βασικό προαπαιτούμενο η διαβεβαίωση του ΥΠΕΞ ότι το προξενείο Μόσχας θα εκδίδει έως 15.000 βιομετρικές βίζες/ημέρα".
Στο ετήσιο συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου "Η ώρα της Ελληνικής Οικονομίας μίλησε η υπουργός αναπληρωτής Τουρισμού Έλενα Κουντουρά σημειώνοντας ότι "...Στα επίπεδα των 25,5 εκατ. τουριστών και 14,5 δισ. εσόδων διαμορφώνονται οι φετινές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού".
Η υπουργός επιβεβαίωσε ότι η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό βασίζεται σε έξι άξονες, με προτεραιότητα την επιδίωξη για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη εναλλακτικών και θεματικών μορφών τουρισμού, την ενιαία προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος αλλά και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας για την προσέλκυση επενδύσεων. 
Η κα Κουντουρά τόνισε το παράδειγμα της Σαντορίνης, που μόλις σήμερα ανακοίνωσε την απόφαση των τουριστικών εταιριών και φορέων του νησιού να λειτουργήσει το νησί καθ' όλη τη διάρκεια του 2016 ως δωδεκάμηνος τουριστικός προορισμός. 
Ταυτόχρονα αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που παρουσίασε η περιφέρεια Αττικής, στο οποίο θα γίνει για πρώτη φορά προσπάθεια να προωθηθεί η Αττική ως προορισμός συνδυάζοντας διανομή, πολιτισμό, κρουαζιέρα, shopping, γαστρονομία και διασκέδαση. 
Από την πλευρά του, ο Τ. Ανανιάδης, γενικός διευθυντής της ΛΑΜΨΑ, επεσήμανε το γεγονός ότι η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια υποχώρησε σε επίπεδο εσόδων από την 7η στην 8η θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και από τη 17η στη 19η θέση παγκοσμίως. 
Με αφορμή αυτό, ζήτησε να αυξηθούν οι επενδύσεις για τη δημιουργία νέων, υψηλού επιπέδου, τουριστικών καταλυμάτων με κύρια στόχευση το κοινό που επισκέπτεται την Ελλάδα τους 6 μήνες της θερινής περιόδου. 
Ο Ανδρ. Στυλιανόπουλος, πρόεδρος του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator, επεσήμανε το γεγονός ότι η κρουαζιέρα υποχώρησε μέχρι το 2014, που θεωρείται η τελευταία χρονιά καθόδου της κυρίως ως αποτέλεσμα της παγκόσμιας κρίσης που ξέσπασε το 2008. 
Στη συνέχεια, ωστόσο, τα σχέδια των εταιριών κρουαζιέρας άλλαξαν και πάλι εξαιτίας της Αραβικής Ανοιξης και αναζητήθηκαν ευκαιρίες στην περιοχή της Ασίας και ιδιαίτερα της Κίνας, σύμφωνα με τον ίδιο. 
Ο Γ. Παράσχης, Γενικός διευθυντής του ΔΑΑ, τόνισε ότι το αεροδρόμιο καταγράφει πρωτοφανή ανοδική πορεία επί οκτώ συνεχή τρίμηνα, γεγονός που θεωρείται μοναδικό για μητροπολιτικό αεροδρόμιο. Ανέφερε μάλιστα ότι κατά τον Νοέμβριο, πρώτο μήνα της σημερινής περιόδου, η κίνηση ήταν αυξημένη κατά 16% σε σχέση με πέρυσι.  
H ομιλία της υπουργού 
"Κυρίες και κύριοι, 
Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση σε μία δημιουργική συζήτηση για τον τουρισμό, που με την ολοκλήρωσή της πιστεύω, θα έχουμε όλοι μία πιο σαφή εικόνα για το που βαδίζουμε, ποιες είναι οι προκλήσεις, οι στόχοι, οι προοπτικές. 
Ποια είναι, λοιπόν, η εικόνα σήμερα. Ο παγκόσμιος τουρισμός είναι ένας ζωντανός, συνεχώς εξελισσόμενος και μεταλλασσόμενος τομέας. Με συμβολή περίπου 10% στο παγκόσμιο ΑΕΠ, είναι ο δεύτερος ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος διεθνώς και ο τρίτος μεγαλύτερος «εργοδότης». Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC) προβλέπει ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης 3,5% , ξεπερνώντας έτσι τους ρυθμούς ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Και ερχόμαστε στον ελληνικό τουρισμό. Αντιπροσωπεύει το 20% του ΑΕΠ και περίπου 1.000.0000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Σε συνθήκες εντεινόμενου ανταγωνισμού στη διεθνή ταξιδιωτική βιομηχανία, ο τουρισμός βρέθηκε, όπως και άλλοι κλάδοι βέβαια, στον κυκλώνα της οικονομικής κρίσης, των ραγδαίων πολιτικών αλλαγών και της αμφισβήτησης από το εξωτερικό. 
Η ελληνική τουριστική αγορά διατήρησε την συνολική ανταγωνιστικότητά της, σε ώρες δύσκολες στην εγχώρια οικονομία και κοινωνία. Αντιμετωπίσαμε άμεσα και αποτελεσματικά με πρωτοβουλίες και ενέργειες την πρωτόγνωρη κρίση με τα capital controls, και πείσαμε το παγκόσμιο ταξιδιωτικό κοινό να μας εμπιστευτεί. 
Εργαζόμαστε σκληρά, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μας και τη χώρα, ώστε να συνεχίσει ο ελληνικός τουρισμός την ανοδική του πορεία, βγάζοντας προς τα έξω την εικόνα μιας Ελλάδας, που στις πιο κρίσιμες ώρες έχει άμεσα αντανακλαστικά. Που μέσα στην κρίση αναζητά ευκαιρίες. Που υλοποιεί καινοτόμες ιδέες και προσφέρει υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες στους επισκέπτες. Και που δημιουργεί ένα ελκυστικό και σταθερό περιβάλλον για επενδύσεις. Τα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού καταγράφουν σταθερή αύξηση. Αποκορύφωμα το φετινό ιστορικό ρεκόρ των 25,5 εκατ. αφίξεων και εσόδων ύψους 14,5 δις €, επιτυχία που προήλθε από την εφαρμογή της εθνικής μας στρατηγικής για τον τουρισμό και τη συνεργασία του Υπουργείου μας, των εποπτευόμενων φορέων του και του ιδιωτικού τουριστικού κλάδου . Η εθνική μας στρατηγική, στηρίζεται σε έξι άξονες: - την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου -την διείσδυση σε νέες αγορές -τη θεσμοθέτηση και ανάπτυξη των θεματικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, -την ενιαία προβολή και προώθηση του τουρισμού σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα, -την κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας και την ενδυνάμωση των υπηρεσιακών δομών του Υπουργείου, - και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων. Μέχρι τώρα ο κύριος όγκος των τουριστών έρχεται τους θερινούς μήνες. Έχουμε τη δυνατότητα να αυξήσουμε σημαντικά τον αριθμό των επισκεπτών και επομένως και τα έσοδα, στη λογική της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, της κατανομής των αφίξεων μέσα στη χρονιά και της ανάπτυξης θεματικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού που μπορούν να προσελκύσουν τουρίστες σε περιόδους εκτός αιχμής. Ο στόχος αυτός αφορά τόσο στις παραδοσιακές μας αγορές, όσο και στις νέες. Αγορές όπως η Κίνα, το ξέρετε καλά, δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στον αρχαιολογικό πλούτο, την ιστορία και τον πολιτισμό και την κατανάλωση, απ’ ότι στις ηλιόλουστες παραλίες και τα ζεστά νερά της Μεσογείου. Στην πιο δυνατή και δυναμική στρατηγική που διαμορφώνουμε, συνεργαζόμαστε στενά με όλους- τις Περιφέρειες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όλους φορείς του τουρισμού της χώρας- για έναν ενιαίο τουριστικό σχεδιασμό και ενιαία προβολή στο εξωτερικό. Η νέα μας καμπάνια για το 2016, θέλουμε να πετύχει μία νέα αρχή με μεθοδικές και στοχευμένες δράσεις στις αγορές του εξωτερικού σχετικά και με τις γεωπολιτικές εξελίξεις γύρω μας. Ενισχύουμε συνεχώς την παρουσία μας και τις επαφές μας σε αγορές όπως η Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Κορέα, η Μέση Ανατολή και η Αμερική και ο Kαναδάς. Εδραιώσαμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ξένους tour operators αλλά και τις αεροπορικές εταιρίες που έθεσαν σε λειτουργία νέες απευθείας πτήσεις στη χώρα μας. Ο στόχος μας λοιπόν για να καταστήσουμε την Ελλάδα έναν από τους πέντε πιο ελκυστικούς παγκόσμιους προορισμούς , συνοδεύεται από το στόχο μας να πετύχουμε αντίστοιχα πρωτεία στην ποιότητα και στις επενδύσεις. Ξέρουμε ότι ακόμη και οι πιο πρωτοπόρες ιδέες, και τα μεγαλύτερα επενδυτικά σχέδια και οι πιο δυναμικές επιχειρήσεις, δεν μπορούν να αποδώσουν στο μέγιστο, χωρίς την ύπαρξη ενός συγκροτημένου σχεδίου στήριξης της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας. Aπό κοινού με την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού αξιοποιούμε άμεσα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά και αναπτυξιακά εργαλεία, μέσω του νέου αναπτυξιακού νόμου και του ΕΣΠΑ. Σύντομα κατατίθεται ο νέος αναπτυξιακός νόμος, που θα περιλαμβάνει σαφή κριτήρια, χρονοδιαγράμματα και προϋποθέσεις χρηματοδότησης για την ίδρυση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των τουριστικών εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών τους. Θα προβλέπει έναν συνδυασμό χρηματοδοτικών εργαλείων, επιδοτήσεων και φορολογικών κινήτρων. Έρχεται μάλιστα να διορθώσει προβλήματα των προηγούμενων πλαισίων, όπου είδαμε επιχειρήσεις να έχουν ολοκληρώσει τις επενδύσεις τους χωρίς όμως να έχει ολοκληρωθεί η χρηματοδότησή τους. Στο πνεύμα αυτό εξάλλου, εργαστήκαμε μέσα στη χρονιά. Μέχρι στιγμής καταφέραμε και ξεμπλοκάραμε επενδυτικά έργα ύψους 5 δισ. € για την ενίσχυση υπαρχόντων και νέων επενδύσεων στον τουρισμό. Θέλουμε να αποκτήσουμε σύγχρονες και ποιοτικές υποδομές στον τουρισμό, ισάξιες και καλύτερες σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές αγορές. Στη χώρα μας υπάρχουν λίγα πολυτελή ξενοδοχεία και resorts που καλύπτουν ειδικές ανάγκες και απαιτήσεις, όπως boutique hotels, ξενοδοχεία ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, ξενοδοχεία για ειδικές κατηγορίες χρηστών, ειδικά τουριστικά πακέτα, κλπ. Στη διεθνή τουριστική αγορά, όμως, ακριβώς αυτά είναι τα προϊόντα που έχουν τεράστια ζήτηση, η οποία δεν μπορεί να καλυφθεί επαρκώς από την υφιστάμενη προσφορά στην Ελλάδα. Υπάρχει επομένως ένα μεγάλο πεδίο επενδυτικών ευκαιριών που αφορούν τους υποψήφιους επενδυτές. Λόγω εξάλλου της ιδιαίτερης τρέχουσας περίστασης , υπάρχουν μεγάλες εκτάσεις και υφιστάμενα παλαιά ξενοδοχεία, που είναι διαθέσιμα υπό ελκυστικούς οικονομικούς όρους. Το μέλλον της ξενοδοχειακής βιομηχανίας είναι τα σύνθετα καταλύματα και στο πλαίσιο αυτό, προωθείται η ανακαίνιση και επαναλειτουργία παλαιών ξενοδοχειακών μονάδων και η παροχή κινήτρων για την ανανέωσή τους σε νέες τουριστικές μονάδες. Πέρα από τα ξενοδοχεία, ενδιαφέρον παρουσιάζουν συγκροτήματα τουριστικών κατοικιών, μεμονωμένες κατοικίες για παραθεριστικές δραστηριότητες, άλλα κτίρια, όπως πολυτελείς οίκοι ευγηρίας, κλπ. Η ελληνική αγορά τουρισμού μεγαλώνει. 
Και όσο μεγαλώνει τόσο αυξάνεται και το ενδιαφέρον ελληνικών και ξένων ομίλων να επενδύσουν. Χαρακτηριστικά, αναφέρω ότι διψήφιος αριθμός νέων ξενοδοχείων ετοιμάζεται να ενταχθεί στο ξενοδοχειακό δυναμικό της πρωτεύουσας το αμέσως επόμενο διάστημα. 
Στην ενίσχυση της ποιότητας του προϊόντος μας, και στην στήριξη της επιχειρηματικότητας, σημαντικό ρόλο έχει το νέο ΕΣΠΑ και τα εξειδικευμένα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από τα 13 περιφερειακά προγράμματα και από τα τομεακά επιχειρησιακά προγράμματα της περιόδου 2014-2020. Η πρώτη δράση ξεκίνησε ήδη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 
Μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος ΕΠΑΝΕΚ, μπορούν να ωφεληθούν άμεσα μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις με 50 εκατ. € για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών τους. Οι υπόλοιπες χρηματοδοτούμενες δράσεις αφορούν μεταξύ άλλων ενισχύσεις υφιστάμενων καταλυμάτων με στόχο την αναβάθμιση τους σε υψηλότερες κατηγορίες, ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών, στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων με έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, ανάπτυξη των υποδομών κρουαζιέρας, την δημιουργία καινοτόμων τουριστικών επιχειρήσεων και clusters αλλά και την λειτουργία επιχειρήσεων εναλλακτικών μορφών τουρισμού από γυναίκες. 
Για την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών λειτουργούν δύο ειδικές υπηρεσίες στο Υπουργείο: η Ειδική Υπηρεσία Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων που λειτουργεί ως Υπηρεσία Μιας Στάσης (OneStopShop) και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΣΠΑ. Παράλληλα, έχουμε μπροστά μας μία σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων. Δρομολογούμε μεταξύ άλλων ρυθμίσεις για ζητήματα χωροταξικού σχεδιασμού, επανασχεδιασμού και οριοθέτησης των ζωνών τουριστικής ανάπτυξης, αλλά και για το πλαίσιο λειτουργίας της βραχυπρόθεσμης μίσθωσης κατοικιών και διαμερισμάτων που πραγματοποιείται μέσω Διαδικτύου για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού και γκρίζας οικονομίας . Το κεφάλαιο τουρισμός και ανάπτυξη μας αφορά όλους. Θέτουμε φιλόδοξους στόχους που μπορούμε να υλοποιήσουμε επειδή έχουμε την πρώτη ύλη, έχουμε και τη διάθεση. 
Πρέπει να συνεχίζουμε δυναμικά μπροστά στην ανάπτυξη, με την αντίληψη ότι πρέπει να είμαστε περήφανοι για τη χώρα αυτή και για ό,τι μπορεί να προσφέρει. 
Σας ευχαριστώ θερμά"



Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ Ταξίδια

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video