Στη Βουλγαρία ο τουρισμός συνεισφέρει το 12 % του ΑΕΠ της χώρας και οι προσδοκίες για το 2020 είναι να φτάσει το 20%.
Η τάση όμως αυτή τη στιγμή είναι αντίστροφη.
Είναι ενδεικτικό ότι κατά 60 % μειώθηκε ο αριθμός των Ρώσων τουριστών.
Μία οικογένεια συνταξιούχων από το Βίσμπαντεν περνά κάθε χρόνο αρκετές εβδομάδες στο τουριστικό θέρετρο του Κράνεβο στη Μαύρη Θάλασσα. Οι εντυπώσεις τους από το μέρος είναι οι καλύτερες: «Είναι πολύ όμορφα, η παραλία είναι εκπληκτική, το φαγητό πολύ νόστιμο και οι τιμές διαμονής πολύ καλές».
Κατά διαστήματα επιστρέφουν μάλιστα και για λίγες μέρες στη Γερμανία, αφήνοντας τις αποσκευές στο δωμάτιο του ξενοδοχείου καθώς η ζήτηση στο Κράνεβο είναι πολύ μικρότερη από την προσφορά.
Στην παραλία μπορεί να συναντήσει κανείς λίγους Βρετανούς και μερικούς Ρώσους τουρίστες.
Η πτώση της ισοτιμίας του ρουβλίου καθιστά γι'αυτούς τις διακοπές στη Βουλγαρία πολύ ακριβές.
Οι αριθμοί δεν είναι ενθαρρυντικοί γι'αυτή τη χρονιά: 13 % λιγότεροι Γερμανοί τουρίστες, 20 % λιγότεροι Βρετανοί ενώ 60 % μείωση παρουσιάζει ο αριθμός των τουριστών από Ουκρανία και Ρωσία. Ακόμα και οι γείτονες Ρουμάνοι προτιμούν πλέον την Τουρκία και την Ελλάδα.
Οι αιτίες της πτώσης
Σύμφωνα με τον Ρούμεν Ντραγκάνοφ από το Ινστιτούτο Αναλύσεων και Προγνώσεων για τον τομέα του Τουρισμού, η ανάπτυξη του τουρισμού στο βουλγαρικό κομμάτι της Μαύρης Θάλασσας είναι εντελώς παράλογη.
Κατασκευάζονται συνεχώς νέες εγκαταστάσεις, αλλά οι τουρίστες είναι όλο και λιγότεροι. «Για το πρώτο εξάμηνο του 2015 έγιναν 270.000 κρατήσεις, αλλά τα δωμάτια που προσφέρονται είναι πέντε φορές περισσότερα», λέει χαρακτηριστικά.
Στη Βάρνα κυριαρχεί ο τουρισμός της διασκέδασης
Στη Βάρνα κυριαρχεί ο τουρισμός της διασκέδασης Ο Ντραγκάνοφ πιστεύει πως αυτό συμβαίνει γιατί οι κατασκευαστικές εταιρίες χτίζουν όλο και πιο πολλές τουριστικές εγκαταστάσεις, εξαιτίας των φοροελαφρύνσεων που απολαμβάνουν αλλά και της δυνατότητας να κερδίσουν από τη μείωση του κόστους εργασίας και των λειτουργικών εξόδων.
Το ξέπλυμα "μαύρου χρήματος" παίζει και αυτό το ρόλο του.
«Εμφανίστηκαν νέοι παίκτες στο προσκήνιο, που δεν έχουν καμία εμπειρία σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών» επισημαίνει ο βούλγαρος ειδικός. Παρόλα αυτά σύμφωνα με γερμανική τουριστική ιστοσελίδα τα βουλγαρικά ξενοδοχεία βρίσκονται στη δεύτερη θέση μετά τη Σλοβακία σε ό,τι αφορά την καθαριότητά τους.
Ανάγκη για στοχευμένη διαφήμιση στο εξωτερικό
Το Υπουργείο Τουρισμού της Βουλγαρίας προωθεί σχέδιο για καθαρές και ελεύθερες παραλίες Ο Μπάικο Μπάικο, πρόεδρος της ένωσης τουριστικών πρακτόρων στη Βουλγαρία, αποδίδει τη σημαντική μείωση του αριθμού των κρατήσεων και στην ελλιπή διαφήμιση. «Ως τουριστικός προορισμός η Βουλγαρία είναι σχεδόν ανύπαρκτη στο διαδίκτυο. Δεν δίνονται χρήματα για στοχευμένη διαφήμιση σε ΜΜΕ του εξωτερικού. Οι Έλληνες και οι Τούρκοι το κάνουν διαφορετικά».
Αντιθέτως, τα ξένα μέσα ενημέρωσης φιλοξενούν συχνά ρεπορτάζ και ντοκιμαντέρ για τον «τουρισμό των πάρτι και του αλκοόλ», προβάλλοντας μια συχνά αρνητική εικόνα της Βουλγαρίας. «Είναι αλήθεια και ευθυνόμαστε εμείς γι΄ αυτό», λέει ο Μπάικο. «Θα έπρεπε να αναδείξουμε τον πολιτιστικό τουρισμό, τα spa, όπου υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες βελτίωσης του ίματζ μας». Σχέδιο για καθαρές και ελεύθερες παραλίες Ένα ακόμα μειονέκτημα για τους τουρίστες στη Βουλγαρία είναι τα πρόσθετα έξοδα, όπως αυτά για τις ξαπλώστρες στις παραλίες. Το κόστος για δυο ξαπλώστρες κυμαίνεται μεταξύ 10 και 25 ευρώ.
Οι τιμές αυτές καθιστούν τη Βουλγαρία μη ελκυστική και ωθούν τους τουρίστες προς την Ελλάδα και την Τουρκία, τονίζει ο Ντραγκάνοφ. Γι’αυτό το λόγο το υπουργείο Τουρισμού της Βουλγαρίας επεξεργάζεται ένα νέο σχέδιο για καθαρές και δωρεάν παραλίες.
ΠΗΓΗ: DW, Αλεξάντερ Αντρέεφ /Διογένης Δημητρακόπουλος
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου