... τον Αύγουστο στην Κύπρο
- Αύξηση 5,2% της κατά κεφαλή δαπάνης
Αύξηση 10,5% στα έσοδα καταγράφηκε τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού στην Κύπρο, σύμφωνα με το sigmalive.
Πλέον το πρόσημο για τα συνολικά έσοδα του τουρισμού για τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με τους πρώτους οκτώ μήνες του περσινού έτους είναι θετικό.
Ο μήνας Αύγουστος, ο οποίος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός για τον Τουρισμό, τόσο από άποψη αφίξεων, όσο και από άποψη εσόδων έκλεισε με ιδιαίτερη επιτυχία.
Συγκεκριμένα, τα έσοδα τον Αύγουστο του 2015 ανήλθαν σε €358,5 εκ. σε σύγκριση με €324,3 εκ. τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου χρόνου, σημειώνοντας συνολική αύξηση 10,5%.
Με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Στατιστική Υπηρεσία, πλέον το πρόσημο για τα συνολικά έσοδα του τουρισμού για τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με τους πρώτους οκτώ μήνες του περσινού έτους είναι θετικό, καθώς για την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2015 τα έσοδα από τον τουρισμό υπολογίζονται σε €1.431,5 εκ. σε σύγκριση με €1.424,2 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2014, σημειώνοντας αύξηση 0,5%.
Τον προηγούμενο μήνα σημειώθηκε αύξηση 6,5%.
Αιτία οι αφίξεις
Η αύξηση που σημειώθηκε στα έσοδα τον Αύγουστο σαφώς οφείλεται στην αύξηση των αφίξεων, η οποία ήταν της τάξεως του 5,1%, αλλά και στην κατά κεφαλήν δαπάνη.
Οι αφίξεις τουριστών ανήλθαν στις 358,5 χιλ. τον Αύγουστο του 2015 σε σχέση με 324,3 χιλ. τον Αύγουστο του 2014.
Η κατά κεφαλήν δαπάνη αυξήθηκε κατά 5,2% στα €914,02 τον Αύγουστο του 2015 από €869,18 τον περσινό Αύγουστο.
Οι δαπάνες
Τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν δαπάνη είχαν οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο (€1.060,75), το Βέλγιο (€1048,98), την Ελβετία (998,66) και τη Γαλλία (968,03). Βάσει των στοιχείων από το Ηνωμένο Βασίλειο ήρθαν τον Αύγουστο για διακοπές στην Κύπρο 156.701 άτομα.
Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου είναι διαχρονικά η μεγαλύτερη για την Κύπρο και η ανοδική πορεία που καταγράφει φέτος ο τουρισμός οφείλεται κυρίως στην άνοδο της εν λόγω αγοράς. Μείωση διάρκειας παραμονής
Πάντως, στην αντίπερα όχθη μείωση καταγράφηκε στη μέση διάρκεια παραμονής των τουριστών στην Κύπρο.
Η μέση διάρκεια παραμονής τουριστών τον Αύγουστο διαμορφώθηκε στις 10,5 μέρες από 11 μέρες τον περσινό Αύγουστο.
Πρώτοι στη διάρκεια παραμονής ήταν οι αφιχθέντες από τις ΗΠΑ με 14 ημέρες, δεύτεροι οι αφιχθέντες από την Ελλάδα με 12,5 ημέρες και τρίτοι οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο με 11,5 ημέρες.
Ανακοίνωση με αιχμές
Σε ανακοίνωσή του ο ΚΟΤ κάλεσε «τους διάφορους επικριτές», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, και «όσους είχαν σπεύσει να εξάγουν πρόωρα αρνητικά και απαισιόδοξα συμπεράσματα ως προς την πορεία των τουριστικών επιδόσεων της χρονιάς και ιδιαίτερα των εσόδων, να είναι πιο προσεκτικοί και υπομονετικοί, αποφεύγοντας ‘‘πορίσματα’’ κατά το δοκούν, αφού η εσκεμμένη κινδυνολογία και αρνητικότητα προκαλούν μόνο ζημιά στον τομέα».
Επιπρόσθετα, ο Οργανισμός εκτιμά λαμβάνοντας υπόψη και το αυξημένο τουριστικό ρεύμα τον Σεπτέμβρη καθώς και τις εκτιμήσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς, ότι τα συνολικά έσοδα από τον τουρισμό για το 2015 θα κλείσουν αισίως με θετικό πρόσημο.
Θετικά μηνύματα από Λονδίνο
Την ίδια στιγμή πολύ θετικά είναι τα μηνύματα από τη μεγάλη τουριστική έκθεση του Λονδίνου για τον τουρισμό της επαρχίας Αμμοχώστου.
Ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας και ο Δήμαρχος Θεόδωρος Πυρίλλης, οι οποίοι μετέβησαν στην έκθεση, δήλωσαν πλήρως ικανοποιημένοι, ενώ τόνισαν ότι βάσει των επαφών και συναντήσεων που είχαν στη βρετανική πρωτεύουσα για τη νέα τουριστική περίοδο υπάρχει αύξηση 20% στην αγγλική αγορά.
Επιτυχής η έκθεση γκολφ
Παράλληλα, ιδιαίτερα επιτυχής ήταν η συμμετοχή του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού στη 18η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Γκολφ IGTM 2015 στην Τενερίφη - Κανάριες Νήσους Ισπανίας, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη έκθεση τουρισμού γκολφ στον κόσμο με συμμετοχές 1.400 επαγγελματιών του τομέα, περιλαμβανομένων πέραν των 500 εκθετών, 325 Οργανωτών Ταξιδίων Γκολφ, δημοσιογράφων και ΜΜΕ από 65 χώρες απ’ όλη την υφήλιο.
Στην έκθεση IGTM συμμετείχαν μαζί με τον ΚΟΤ τα γήπεδα γκολφ Aphrodite Hills, Elea, Minthis Hills και Secret Valley και τα ξενοδοχεία Aphrodite Hills Resort, Kanika Hotels & Resorts, Thanos Hotels & Resorts, Columbia Hotel & Resort, Anemi και Capital Coast Resort & Spa. Τα περίπτερα ήταν σχεδιασμένα με το brand της τουριστικής Κύπρου, «Cyprus in your Heart», δίνοντας την ταυτότητα της Κύπρου ως Τουριστικού Προορισμού Γκολφ.
Οι κύριες αγορές, πηγές τουρισμού γκολφ, για την Κύπρο περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το Ηνωμένο Βασίλειο, Βόρειες Χώρες, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία και Ολλανδία. Αναμφισβήτητα, ο Τουρισμός Γκολφ συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προσέλκυση χειμερινού τουρισμού, εφόσον από το σύνολο των πέραν των 100.000 ετήσιων παιγνιδιών γκολφ στην Κύπρο, ποσοστό 80% καταγράφεται την περίοδο Σεπτεμβρίου-Μαΐου.
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου