ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Αφού μίλησε ο Κώστας Κωνσταντινίδης, τα πράγματα...


... έχουν φτάσει στο ως εδώ και μη παρέκει!!!

- "Μύλος" με τις "εξαγγελίες" τις κυβέρνησης για φόρους στον Τουρισμό
- Γ. Χατζημάρκος στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας: «Να προστατευθούν τα νησιά και ο τουρισμός από μέτρα χωρίς καμία οικονομική λογική»
- Ανδρέας Ανδρεάδης:  Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά...»
- Κώστας Κωνσταντινίδης: Τίθεται πλέον θέμα επιβίωσης του τουρισμού στα νησιά του Αιγαίου   
- Παρεμβάσεις από Επιμελητήριο Κυκλάδων και Σύνδεσμο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου
 

Ένας από τους πλέον "αθόρυβους" και μετριοπαθείς ανθρώπους στον Τουρισμό, είναι ο Κώστας Κωνσταντινίδης. Του οποίου η τάση του προς τη δημοσιότητα, είναι αντιστρόφως ανάλογη της δουλειάς που κάνει για τον κλάδο, ως αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ και όχι μόνο.
Και να μην συζητήσουμε για τις επιχειρήσεις του.
Όμως με απλά λόγια ο άνθρωπος μιλάει σπανιότητα.
Χθες λοιπόν σε μια μεγάλη δημοσιογραφική επιτυχία η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ δημοσίευσε συνέντευξή του, όπου λέει και πολλά και ενδιαφέροντα.
Για να φτάσει όμως ο συγκεκριμένος άνθρωπος να μιλήσει, σημαίνει ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο μη παρέκει.
Και όχι απλά μίλησε αλά δήλωσε χαρακτηριστικά: "Τίθεται πλέον θέμα επιβίωσης του τουρισμού στα νησιά του Αιγαίου..."
Ας τα πάρουμε με τη σειρά:
Την έντονη δυσαρέσκεια των τουριστικών επιχειρήσεων έχει προκαλέσει ο προωθούμενος φόρος διανυκτέρευσης στα πολυτελή καταλύματα από την κυβέρνηση, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέα Ανδρεάδη, να κάνει λόγο για μέτρο υπό το καθεστώς πανικού.
«Εκτιμώ ότι δεν θα εφαρμοστεί το μέτρο της κυβέρνησης. Ο τουρισμός θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικός πρέπει να γίνει εξορθολογισμός των φόρων που θα διαρκέσει για δέκα χρόνια, όχι να αλλάζουμε τους φόρους κάθε δύο μήνες» είπε ο κ. Ανδρεάδης, μιλώντας σήμερα το πρωί στον Σκάι.
«Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά, αυτό (το μέτρο) γίνεται υπό το καθεστώς πανικού» πρόσθεσε. Σημείωσε δε ότι 48% των καταλυμάτων φοροδιαφεύγουν και δεν έχουν άδειες. «Αντί να αυξάνουμε ΦΠΑ και τέλη, να πιάνουμε αυτούς που δεν πληρώνουν τίποτε… Αυξάνουμε τους φόρους διαρκώς στο 60% των νομίμων έναντι του 40% που φοροδιαφεύγει, καταστρέφουμε τους υγιείς και έντιμους επιχειρηματίες υπέρ αυτών που φοροδιαφεύγουν. Δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί αυτό» παρατήρησε.
Χαρακτήρισε πάντως ως πολύ θετικό μέτρο την πρόταση για τις πιστωτικές κάρτες. «Ας το δούμε πιλοτικά, δεν θα είναι εύκολο» συμπλήρωσε. «Η Ελλάδα αντιμετωπίζεται με ανασφάλεια όσο δεν κλείνει η συμφωνία με αποτέλεσμα ο τουρισμός να δέχεται πλήγμα» πρόσθεσε, δηλώνοντας ότι ο στόχος για 25 εκατ. τουρίστες το 2015 αναμένεται να αναθεωρηθεί επί τα χείρω, με το Μάρτιο η τουριστική κίνηση να είναι σαφέστατα αρνητική. «Υπάρχει πάντως ακόμη χρόνος να σώσουμε τη χρονιά» σημείωσε.
Ο Γιώργος Χατζημάρκος
Την ανάγκη να προστατευτούν τα νησιά από μέτρα που στερούνται οικονομικής λογικής και ισοπεδώνουν το Σύνταγμα, την νησιωτικότητα και τον τουρισμό, επεσήμανε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο, στο πλαίσιο της συνάντησής του με το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα, στο Προεδρικό Μέγαρο.
Ο κ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε στις διαρροές των τελευταίων ημερών, περί μέτρων, ειδικά για την νησιωτική χώρα, ως περιεχόμενο της πιθανής συμφωνίας της κυβέρνησης με τους δανειστές, στην εν εξελίξει διαπραγμάτευση. Εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για το ενδεχόμενο να συμπεριληφθούν και να έλθουν προς ψήφιση στην Βουλή ειδικά τέλη και πρόσθετοι φόροι για τα νησιά του Αιγαίου, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία μελέτη, κανένας σχεδιασμός και χωρίς να υπαγορεύονται από καμία οικονομική λογική. Κατέστησε δε σαφές ότι ενδεχόμενη ψήφιση αλόγιστων μέτρων, ισοπεδώνουν το Σύνταγμα και την νησιωτικότητα, επιφέρουν ισχυρότατο πλήγμα στην ήδη ταλαιπωρημένη και ευαίσθητη οικονομία των νησιών και ναρκοθετούν την προοπτική της μοναδικής εναπομείνασας παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας, της «βαριάς» βιομηχανίας του τουρισμού.

Η συνέντευξη Κωνσταντινίδη
Τίθεται πλέον θέμα επιβίωσης του τουρισμού στα νησιά του Αιγαίου

Ο αντ/δρος του ΣΕΤΕ κ. Κώστας Κωνσταντινίδης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και καλεί τους βουλευτές του Αιγαίου να ενημερώσουν άμεσα την Κυβέρνηση για τη διάσταση του προβλήματος
Το τουριστικό προϊόν των νησιών γίνεται τώρα ακριβότερο απ’ ότι στην υπόλοιπη Ελλάδα και νομοτελειακά οδηγεί σε καταστροφή
Τα κυβερνητικά μέτρα για τον τουρισμό, όπως τουλάχιστον εμφανίζονται, δεν θα είναι μόνο καταστροφικά για τα νησιά του Αιγαίου, αλλά θα καταστήσουν το τουριστικό προϊόν τους ακριβότερο από την υπόλοιπη Ελλάδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Στις συνέπειες των μέτρων, τις οποίες, ως φαίνεται, δεν έχουν ακόμα συνειδητοποιήσει οι βουλευτές και οι φορείς, αναφέρεται σε συνέντευξή του προς τη «δημοκρατική», ο αντ/δρος του ΣΕΤΕ κ. Κ. Κωνσταντινίδης, αναλύοντας μάλιστα με τρόπο απόλυτα μαθηματικό, όλα τα ενδεχόμενα και όλα τα σενάρια. Ο κ. Κωνσταντινίδης, κρούει τoν κώδωνα του κινδύνου και τονίζει ότι «τίθεται πλέον θέμα επιβίωσης του τουρισμού στα νησιά».
Και εξηγεί: «Εκεί που τα νησιά είχαν το κίνητρο της παραμεθορίου θα τους επιβληθούν αντικίνητρα πολλαπλάσιας επιβάρυνσης με απρόβλεπτα δυσμενή αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις και για τις φορολογικές εισπράξεις από την σεζόν, που μόλις ξεκίνησε». Ενώπιον των σοβαρότατων συνεπειών, ο κ. Κώστας Κωνσταντινίδης, παροτρύνει τους βουλευτές των νησιών του Αιγαίου «να ενημερώσουν άμεσα την Κυβέρνηση για την διάσταση του προβλήματος και ότι δεν θα δεχθούν μια τέτοια εξέλιξη». Αναλυτικά η αποκαλυπτική συνέντευξη του κ. Κ. Κωνσταντινίδη η οποία όχι μόνο θα συζητηθεί πολύ, αλλά και θα συνεγείρει για να μην μας πιάσουν ξανά στον ύπνο:
• Κύριε Κωνσταντινίδη είστε επί πολλά χρόνια αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ και θέλουμε να μας αναπτύξετε τις απόψεις σας σχετικά με τις επιπτώσεις των προβλέψεων του πολυνομοσχεδίου για την ειδική φορολογία στα νησιά του Αιγαίου, που έχουν μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ. Οι φημολογούμενες προτάσεις της κυβέρνησης για την επιβολή ειδικού τέλους διαμονής στα ξενοδοχεία και ειδικών τελών στα εστιατόρια, καταστήματα κλπ. στα νησιά του Αιγαίου, άνω των 3.100 κατοίκων, τα οποία έχουν μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ κατά 30%, δυστυχώς θα οδηγήσουν σε μη αναστρέψιμη καταστροφή των οποιωνδήποτε θετικών προοπτικών της φετινής τουριστικής περιόδου και βέβαια αυτές οι δυσμενείς για τον τουρισμό μας επιπτώσεις θα μας συνοδεύουν και στις επόμενες χρονιές.
• Μπορείτε να μας εξειδικεύσετε τις προβλέψεις του νομοσχεδίου; Η ενημέρωση που έχω δεν είναι απόλυτα σαφής διότι έχουν γίνει σκέψεις άλλοτε για επιβολή τελών επί τοις εκατό και άλλοτε εφάπαξ ποσού ανά διανυκτέρευση. Οπότε η πρώτη εξέταση που έχω κάνει οδηγεί σε απίστευτα άδικες επιβαρύνσεις για τα νησιά μας. Θα σας αναπτύξω κατ΄ αρχήν την περίπτωση κατά την οποία θα επιβληθεί ποσοστιαίο επί τοις εκατό τέλος. Στην πρώτη περίπτωση που διέρρευσε, προβλέπεται επιβολή τέλους 5% στα 5 αστέρων, 4% στα 4 αστέρων, 3 στα τριών αστέρων κλπ.

Γνωρίζετε ότι το ΦΠΑ διαμονής σε όλη την χώρα είναι 6,5%, ενώ στα νησιά των Περιφερειών Βορείου και Νοτίου Αιγαίου είναι 5%.
Επομένως υπάρχει μια διαφορά μόνο 1,5% ΦΠΑ στην διαμονή.
Ενώ στην εστίαση, στα εστιατόρια, η διαφορά μας είναι 13%- 9% =4%. Εάν αποφασιστεί η πιο πάνω αύξηση στα νησιά μας, ως τέλος διανυκτέρευσης, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει αυτή η επιβάρυνση να οδηγήσει τα νησιά σε δυσμενέστερο καθεστώς από ό,τι ισχύει στην λοιπή χώρα.
Είναι προτιμότερο η τιμή στην διαμονή να αυξηθεί κατά 1,5%, όσο είναι η διαφορά του ΦΠΑ μεταξύ νησιών και λοιπής χώρας, παρά να επιβληθεί 5%, οπότε στην ουσία έμμεσα αυξάνεται ο ΦΠΑ διαμονής από 5% σε 10% ( δηλαδή στο διπλάσιο) !!! Δηλαδή ο συντελεστής (ΦΠΑ+ Τέλος διαμονής) στα νησιά θα ανέλθει για την διαμονή στο 10%, όταν στην υπόλοιπη χώρα θα είναι 6,50% ! Εκεί δηλαδή που είχαμε μια πριμοδότηση στα νησιά τα οποία δουλεύουν 4-5 μήνες για να επιβιώσουν 12 μήνες, τώρα έχουμε αντικίνητρο και μάλιστα κατά 10:6,5 = 53,85% αυξημένο ΦΠΑ από την λοιπή Ελλάδα!
Και μάλιστα ένα τέλος που δεν συμψηφίζεται με τον ΦΠΑ εκροών γιατί δεν ονομάζεται ΦΠΑ…
• Τι γίνεται με τα εστιατόρια; Στην εστίαση, στα εστιατόρια, τόσο των ξενοδοχείων όσο και στα εστιατόρια και στα μπαρ εκτός των ξενοδοχείων, ακούγεται ότι προβλέπεται να επιβληθεί τέλος 3%, οπότε ο ΦΠΑ έμμεσα γίνεται 9+3=12% δηλαδή σχεδόν όσο περίπου στην λοιπή Χώρα, όπου ισχύει 13%. Όπως ξέρετε, ο μειωμένος ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου θεσπίστηκε λόγω του μεταφορικού ισοδύναμου, και των θεσμοθετημένων ειδικών πολιτικών για την νησιωτικότητα, που προβλέπονται ακόμα και στο Ευρωπαϊκό Σύνταγμα.
Είναι δε σε όλους μας γνωστό ότι όλα τα προϊόντα έρχονται ακριβότερα στα νησιά μας και αγοράζονται ακριβότερα από ό,τι στην λοιπή Ελλάδα. Ακόμα και η Κρήτη, λόγω μεγέθους, είναι αυτάρκης σε πολλά προϊόντα και μάλιστα εξάγει και σε εμάς αγροτικά προϊόντα τα οποία λόγω του μεταφορικού κόστους πωλούνται ακριβότερα. Επομένως και στα εστιατόρια, τουριστικά καταστήματα και μπαρ, θα γίνει στην ουσία κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ.
• Αυτά είναι τα μέτρα που εξετάζονται; Δεν νομίζω ότι απλά εξετάζονται τα νέα μέτρα. Τα νέα μέτρα κατά τις πληροφορίες μου έχουν ήδη υποβληθεί στους Θεσμούς και όταν εγκριθούν θα είναι σχεδόν αδύνατη η οποιαδήποτε τροποποίησή τους, γι αυτό και θα πρέπει οι τοπικοί φορείς να ενημερώσουν τους βουλευτές των νησιών μας για την διάσταση του προβλήματος.
 • Ποια είναι η δεύτερη περίπτωση; Η δεύτερη περίπτωση, η οποία είναι και η επικρατέστερη κατά τις πληροφορίες μου, αναφέρεται σε επιβολή τέλους 5 ευρώ για τα 5στερα, 4 ευρώ για τα 4στερα, 3 ευρώ για τα 3στερα κ.ο.κ. και επί πλέον 3% για όλη την εστίαση και μπαρ και τα τουριστικά κατυαστήματα. Αντιλαμβάνεστε ότι τώρα πλέον μιλάμε για κάτι ακόμα χειρότερο! Διότι τα 5 ευρώ ανά διανυκτέρευση στα 5στερα, είτε 4 ευρώ στα 4στερα κλπ ισοδυναμεί με 10% πρόσθετο φόρο πέραν του ΦΠΑ. Δηλαδή συνολική επιβάρυνση θα ανέλθει σε άνω του 15%!! έναντι 6,5% στην λοιπή Ελλάδα και θα σας εξηγήσω γιατί. Οι μέσες πρακτοριακές τιμές, επί παραδείγματι των ξενοδοχείων πολυτελείας των νησιών σε half board είναι περί τα 50- 60 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Αν αφαιρέσουμε από την τιμή το φαγητό και το πρωινό – τα οποία είναι πιθανό να επιβαρυνθούν με 3%, όπως τα εκτός ξενοδοχείων εστιατόρια- τότε η καθαρή τιμή της διανυκτέρευσης γίνεται 30-40 ευρώ περίπου. Αν αφαιρέσουμε τον ΦΠΑ 5% τότε η απομένουσα καθαρή τιμή γίνεται 28,5 έως 38 ευρώ. Επί των τιμών αυτών θα επιβληθεί τέλος 5 ευρώ, δηλαδή στην ουσία πρόσθετος άτυπος ΦΠΑ 13% έως 17,5%, ο οποίος θα προστεθεί στο 5%. Δηλαδή ο συνολικός ΦΠΑ θα γίνει 18% έως 22,5% για την διαμονή έναντι του ισχύοντος 6,5% στην λοιπή Χώρα! Σημειώνω ότι υπάρχουν all-inclusive που πουλάνε 35-45 ευρώ/άτομο.
Η Ελλάδα είναι ακόμα ανταγωνιστική επειδή οι τιμές είναι χαμηλές και σταθερές από το 2009. Ο μαζικός τουρισμός σε όλη την Χώρα δουλεύει με μέσες τιμές πέριξ των 50-60 ευρώ στα 5στερα με ημιδιατροφή. Πως θα γίνει διάκριση των πολυτελών εστιατορίων και μπαρ εφόσον δεν υπάρχει τέτοια επίσημη κατηγοροποίση; Nομίζω ότι θα επιβληθεί σε όλα. Θεωρώ ότι εδώ πια τίθεται θέμα επιβίωσης του τουρισμού στα νησιά. Εφ άπαξ 5ευρώ ανά διανυκτέρευση ( είτε 4 ευρώ / διανυκτέρευση στα 4 αστέρων κ.ο.κ. ) και μάλιστα ανεξαρτήτως των τιμών της κάθε περιόδου – δηλαδή αν πρόκειται για τιμές χαμηλής περιόδου είτε τιμές υψηλής περιόδου- και επί πλέον του ΦΠΑ και λοιπής φορολογίας (εισοδήματος, φόρου παρεπιδημούντων, ΕΝΦΙΑ κλπ.) με υπογεγραμμένα για το 2015 τα συμβόλαια, θα οδηγήσει σε αδιέξοδο τις περισσότερες επιχειρήσεις. Πιστεύω ότι το θέμα έχει ξεφύγει από κάθε λογική.
• Πιστεύετε ότι αυτό θα έχει επιπτώσεις και στις αφίξεις; Μόλις δημοσιευτούν τα νέα στο εξωτερικό θα προκληθεί τεράστια δυσφήμιση. Θα αναφέρουν τα ξένα δημοσιεύματα ότι επιβάλλεται νέος φόρος στα ξενοδοχεία των νησιών, στα τουριστικά καταστήματα, στα μπαρ, στα εστιατόρια κλπ. Ποιος θα έλθει στα νησιά; Εδώ γίνεται έκπτωση 1-2 ευρώ ανά διανυκτέρευση ως ειδική προσφορά για να επιτύχουμε αύξηση στις πληρότητες στην χαμηλή περίοδο και έχει άμεσο αποτέλεσμα στις κρατήσεις. Οι Ευρωπαίοι μετράνε και το ευρώ.. Μέχρι σήμερα έχουν γίνει προκρατήσεις μόνο για το 35-40% του συνόλου. Οι υπόλοιπες θα γίνουν προσεχώς και πολλές θα είναι «last minute». Ξεχνάμε πλέον εντελώς τις ιντερνετικές πωλήσεις διότι θα αναγκαστούμε να προστατευτούμε τουλάχιστον από εκεί αυξάνοντας τις τιμές, οπότε θα μειωθεί κατακόρυφα η ανταγωνιστικότητά μας. Θα επηρεαστούν αρνητικά όλες οι προσεχείς αφίξεις με επίπτωση και στα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά δρομολόγια, στο εμπόριο, στα πάντα και τελικά θα έχει αρνητικό αποτέλεσμα και στους φόρους, που δικαίως προσδοκά να εισπράξει κάθε κυβέρνηση.
 • Γιατί πιστεύετε ότι η κυβέρνηση προτείνει αυτά τα μέτρα;
Νομίζω ότι δεν έχει εξηγήσει κάποιος αναλυτικά στην κυβέρνηση το μέγεθος του προβλήματος και ο λόγος είναι ότι δεν υπήρξε διαβούλευση με τους φορείς.
• Δηλαδή δεν κλήθηκε ο ΣΕΤΕ να εκφράσει τις απόψεις του;
Στην προγραμματισμένη συνάντηση που είχαμε με τον κ. Σταθάκη παρουσία της κυρίας Κουντουρά την περασμένη εβδομάδα για όλο το φάσμα του τουρισμού – και όχι μόνο για το συγκεκριμένο θέμα- μας ανέφερε περί ενός τέλους αντίστοιχου των παρεπιδημούνταν της τάξεως του 0,80%. Το οποίο το είδαμε πολύ λογικό γιατί όλοι πρέπει να εισφέρουμε έναντι των αναγκών που έχει η Χώρα και επειδή αν λέμε «όχι σε όλα», τότε μπορεί να μας έλθουν τα χειρότερα και να αναγκαστούμε να εγκαταλείψουμε την Ευρωζώνη..
Ο κ. Σταθάκης, που προέρχεται από τουριστικό μέρος, ως βουλευτής Χανίων, είναι πολύ λογικός άνθρωπος και γνωρίζει τις δυνατότητες των τουριστικών επιχειρήσεων. Πιστεύω ότι ίσως τα πράγματα εξελίχθησαν και για τον ίδιο και για όλους τους βουλευτές μας πολύ βιαστικά και απροσδόκητα. Είναι παράλογο να πιστεύει ο κ. Βαρουφάκης – το αναφέρω επειδή άκουσα το παράδειγμά του- ότι τα εκατομμύρια τουριστών που δέχεται το Αιγαίο είναι πελάτες της Μυκόνου και της Σαντορίνης των 1.000 ευρώ την βραδιά. Διότι ανέφερε «τι σημασία έχει για κάποιον αντί να πληρώσει 1.000 ευρώ την βραδιά στην Μύκονο, να πληρώσει 1.040».
• Τι προτείνετε να γίνει;
Εάν πρόκειται να τεθεί ένα πλαφόν στις τιμές της τιμολόγησης, ότι δηλαδή το τέλος θα είναι κατ΄ αρχήν ποσοστιαίο επί τοις εκατό και όχι απόλυτο νούμερο, τότε θα ήταν λογικό να τεθεί ακόμα και ένα 1,50% ώστε να φθάσουμε τον ΦΠΑ της λοιπής Ελλάδας που είναι 6,5% στην διαμονή.
Το να αυξάνεται όμως κατ΄ ουσία έμμεσα ο ΦΠΑ σε 15 έως 22,5% μόνο στα νησιά μας, είναι εντελώς παράλογο. Είναι σαν να μας τιμωρούν για όλα τα προηγούμενα χρόνια. Δεν έχει νόημα να μιλάμε για σεζόν πλέον στα νησιά. Δηλαδή είναι προτιμότερο λόγω του αδιεξόδου στο οποίο βρίσκεται η Χώρα να επιβληθεί τέλος διαμονής 1,5% ώστε να εξομοιωθεί ο ΦΠΑ των νησιών στο 6,5% που ισχύει και στην λοιπή Χώρα. Άλλη λύση είναι να επιβληθεί πρόσθετο τέλος διαμονής 1,5% σε όλη την Χώρα. Διότι η κυβέρνηση νομίζω ότι προκειμένου να καλύψει τις εισπρακτικές προβλέψεις του mail Χαρδούβελη, το οποίο προέβλεπε το ΦΠΑ διαμονής από 6,5% στο 13% και στα νησιά από 5 σε 9%, προσπαθεί αυτόν τον πόρο, που υπολογίζεται σε 350 – 400 εκατομμύρια, να τον αντισταθμίσει μόνο από τα νησιά του Αιγαίου, το οποίο οδηγεί σε εντελώς παράλογες επιβαρύνσεις.
Γνωρίζετε δε ότι ο ΣΕΤΕ είχε αντιδράσει έντονα στο mail Χαρδούβελη και είχαμε δημοσιεύσει στοιχειοθετημένη μελέτη της Ernst & Young, που απεδείκνυε όλες τις αρνητικές επιπτώσεις της αύξησης του ΦΠΑ στον τουρισμό, όταν όλες οι ανταγωνίστριες χώρες έχουν πέριξ του 7% ακόμα και η Γερμανία του κ. Σόιμπλε!
• Τι πρέπει να γίνει σε τοπικό επίπεδο;
Πιστεύω ότι δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου χρόνος. Πρέπει οι Βουλευτές των νησιών του Αιγαίου να ενημερώσουν άμεσα την κυβέρνηση για την διάσταση του προβλήματος, και ότι δεν θα δεχθούν τέτοια εξέλιξη. Είμαι σίγουρος ότι θα βρουν συμμάχους τόσο τον κ. Σταθάκη και την κυρία Κουντουρά, όσο και τον κ. Σακελλαρίδη, που είναι Δωδεκανήσιος. Πιστεύω ότι πρέπει να εξηγήσουν την μαθηματική διάσταση του προβλήματος στον κ. Πρωθυπουργό. Θυμίζω ότι στην ομιλία του στο Ροδίνι υπεσχέθη ρητά ότι δεν θα αυξηθεί ο ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου. Αυτό το τηρεί μεν και σήμερα αλλά δεν πρέπει να γίνει αύξηση με άλλη ονομασία και μάλιστα τόσο υπερβολική που θα οδηγηθούν τα νησιά σε αρνητική επιβάρυνση έναντι της λοιπής Ελλάδας. Εκεί δηλαδή που τα νησιά είχαν το κίνητρο της παραμεθορίου θα τους επιβληθούν αντικίνητρα πολλαπλάσιας επιβάρυνσης με απρόβλεπτα δυσμενή αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις και για τις φορολογικές εισπράξεις από την σεζόν που μόλις ξεκίνησε. Δυστυχώς έχει περάσει στην κοινή γνώμη ότι σε όλα τα νησιά γίνεται φοροδιαφυγή και καλοπερνάνε με τους υψηλής οικονομικής στάθμης τουρίστες.
Η φοροδιαφυγή πρέπει να ελεγχθεί και ο ΣΕΤΕ έχει ταχθεί υπέρ του μέτρου για τις πιστωτικές κάρτες. Ομοίως και η εισφοροδιαφυγή με την υποχρεωτική κατάθεση της μισθοδοσίας μέσω τραπεζών. Αυτό εφαρμόζεται σε πολλά μέρη, αρκεί να εφαρμοστεί και εδώ η οδηγία της ΕΕ για μείωση του ποσοστού που παρακρατούν οι τράπεζες σε πολύ κάτω από το 0.5% διότι ο όγκος των συναλλαγών θα γίνει τεράστιος άρα και τα δικά τους έσοδα. Πρέπει όλοι οι τοπικοί φορείς να εξηγήσουν την διάσταση του προβλήματος. Ναι να βοηθήσουμε όλοι, διότι η Χώρα βρίσκεται σε κατάσταση δύσκολη έως επικίνδυνη, αλλά να βοηθήσουν τα νησιά κατ΄ αναλογία με την λοιπή τουριστική Ελλάδα. Έτσι η επιβάρυνση θα κατανεμηθεί και θα γίνει πιο ήπια και το τελικό αποτέλεσμα θα είναι να διατηρηθούν οι εισπράξεις του τουρισμού και οι προσδοκώμενοι φόροι του Δημοσίου και όχι να επισυμβεί τελικά το αντίστροφο.

Επιμελητήριο Κυκλάδων
Παρέμβαση στο θέμα έκανε και το Επιμελητήριο Κυκλαδων, κοινοποιώντας την μάλιστα και στον Πρωθυπουργό.
Η παρέμβαση έχει ως εξής:
Θέμα: «Πραγματοποίηση συναλλαγών με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα» Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Όπως δηλώνουμε σε κάθε ευκαιρία που μας δίνεται, είμαστε πολέμιοι της φοροδιαφυγής και της οποιασδήποτε μορφής παράνομης δραστηριότητας η οποία αφενός δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό για τις νομίμως λειτουργούσες επιχειρήσεις, αφετέρου δημιουργεί τεράστιες οικονομικές απώλειες στο κράτος και στην κοινωνία.
Όμως, η εξαγγελία διάταξης από τον κ. Πρωθυπουργό, σύμφωνα με την οποία οι συναλλαγές πάνω από ένα όριο (50 ή 70 ευρώ) θα γίνονται υποχρεωτικά με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, προκάλεσε την έκπληξή μας, όπως άλλωστε και του συνόλου του νησιωτικού επιχειρηματικού κόσμου και των καταναλωτών. Για άλλη μια φορά, δίνεται η εντύπωση ότι δεν έχουν γίνει αντιληπτές οι καθημερινές και ουσιαστικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες κάτοικοι και επιχειρηματίες, αλλά και τα πρακτικά και τεχνικά θέματα που σχετίζονται με τη νησιωτική περιφέρεια τα οποία θα καταστήσουν μια τέτοια διάταξη, μη εφαρμόσιμη. Όπως αναφέρεται σε σχετικά δημοσιεύματα που επικαλούνται πληροφορίες από το Υπουργείο Οικονομικών, το μέτρο θα ισχύσει κατ' αρχήν σε νησιωτικές περιοχές με πληθυσμό άνω των 3.000 κατοίκων.
Έτσι, με βάση το πληθυσμιακό κριτήριο, τα νησιά στα οποία θα εφαρμοστεί το μέτρο περιορίζονται περίπου στα 35. Αναφέρεται επίσης, ότι με τη συγκεκριμένη ρύθμιση το Υπουργείο Οικονομικών αποσκοπεί στην αύξηση της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ, ώστε να αποφευχθεί η αύξηση των φορολογικών συντελεστών στις νησιωτικές περιοχές.
Το μέτρο αυτό μας βρίσκει αντίθετους για τους εξής λόγους:
1. Αντιτίθεται σε βασικές συνταγματικές αρχές τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις - και ειδικότερα α) στην αρχή της ισονομίας (αφού δεν θα ισχύει για όλη την επικράτεια, αλλά μόνο για ορισμένα νησιά) και β) στην αρχή της ελευθερίας του ατόμου, ως προς το δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας και άρα να συναλλάσσεται ελεύθερα (άρθρο 5, παρ. 1 του Συντάγματος) - γεγονός που θα οδηγήσει σε προσβολή του από τα δικαστήρια. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, η πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών, βρίσκονται σε τραγική οικονομική κατάσταση, με ένα δραματικό ποσοστό από αυτές, να έχουν περάσει το κατώφλι της φτώχειας. Η δρομολογούμενη διάταξη θα επιβάλλει σε κάθε οικογένεια να εκδώσει πιστωτική κάρτα, άρα να επιβαρύνεται με χρεωστικούς τόκους και ετήσια έξοδα ανανέωσης, ενώ είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν και οι Τράπεζες θα χορηγήσουν πιστωτικές κάρτες, αφού η πλειοψηφία των φορολογούμενων δεν συγκεντρώνει σήμερα τα ζητούμενα κριτήρια. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτή της χρήσης χρεωστικής κάρτας, θα υποχρεώνεται ο πολύπαθος πολίτης, ο μικροεπαγγελματίας, ο μικροκαταστηματάρχης, να «περνά» τα λιγοστά του χρήματα από την Τράπεζα, για να κάνει μια αγορά 50 ή 70 ευρώ μέσω της κάρτας. Εάν έχει μια οφειλή σε καθυστέρηση από δόση δανείου ή εκκρεμή οφειλή από χρήση πιστωτικής κάρτας (που αποτελεί σύνηθες φαινόμενο), τα χρήματα αυτά θα παρακρατούνται.
2. Οι μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν μέχρι σήμερα συσκευές POS επεξεργασίας καρτών λόγω περιορισμένου τζίρου, είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να τις προμηθευτούν, καθώς είναι ασύμφορο για τις Τράπεζες να χορηγούν αυτές τις συσκευές, εάν το ύψος των πωλήσεων δεν εξασφαλίζει κερδοφορία για αυτές. Συνεπώς, στην περίπτωση των πολύ μικρών και εποχιακών επιχειρήσεων των νησιών μας, δεν μπορεί να έχει εφαρμογή αυτή η διάταξη.
3. Λόγω του ότι στην πλειοψηφία των επιχειρήσεών μας, που όπως προαναφέραμε είναι εποχιακές και πολύ μικρού μεγέθους, απασχολείται μόνο ένα άτομο – δηλαδή ο επιχειρηματίας - είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο, να πραγματοποιούνται συναλλαγές μέσω καρτών, δεδομένων των τηλεπικοινωνιακών καθυστερήσεων και προβλημάτων που υπάρχουν και που θα επιδεινωθούν δραματικά στο νησιωτικό χώρο, από την μαζική μεταφορά data κατά την καταχώρηση συναλλαγών μέσω καρτών, στα pos των καταστημάτων.
4. Το Υπουργείο Οικονομικών γνωρίζει πολύ καλά ποιες είναι οι δραστηριότητες που φοροδιαφεύγουν, οι οποίες θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν κατ’ αυτόν τον τρόπο και μετά την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου, συνεπώς θα πρέπει να στοχεύσει προς αυτή την κατεύθυνση για να επιτύχει αύξηση των δημοσίων εσόδων, αντί να δημιουργεί μία ακόμη πρόσθετη ταλαιπωρία σε καταναλωτές και επιχειρήσεις.
5. Επί της ουσίας, δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα, καθώς οι επιχειρήσεις που θα έχουν τη δυνατότητα, θα κάνουν «κατάτμηση» των συναλλαγών σε μικρότερα ποσά του ορίου που θα καθορισθεί. Για να κάνουμε περισσότερο κατανοητή την πρακτική αδυναμία εφαρμογής ενός τέτοιου μέτρου στη νησιωτική περιφέρεια, αναφέρουμε ενδεικτικά ένα μόνο από τα προβλήματα, ότι η καθημερινή τροφοδοσία των μικρότερων νησιών γίνεται με καΐκια, οι ιδιοκτήτες των οποίων αναλαμβάνουν να μεταφέρουν - και να πληρώνουν στις περισσότερες περιπτώσεις μετρητοίς - εμπορεύματα από τα μεγαλύτερα νησιά. Σχεδόν σε όλα τα μικρά νησιά, δεν υπάρχουν τράπεζες και ΑΤΜ, συνεπώς η συναλλαγή με μετρητά είναι ο μόνος διαθέσιμος τρόπος. Με ποιόν τρόπο θα γίνονται οι συναλλαγές σε αυτές τις περιπτώσεις; Θα πρέπει οι κάτοικοι των νησιών να εκδώσουν κάρτες στις ανύπαρκτες στα νησιά τους τράπεζες και στη συνέχεια να δίνουν στο ιδιοκτήτη του σκάφους τις κάρτες τους για πραγματοποιήσει αγορές για λογαριασμό τους από τα γειτονικά μεγαλύτερα νησιά;
Όπως αντιλαμβάνεσθε, αυτό είναι αδύνατο και είναι ένα μόνο από τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε με την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου. Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε να μην εφαρμοσθεί το υπό εξέταση μέτρο και καλούμε την κυβέρνηση να λάβει υπόψη της, τις ιδιαίτερες συνθήκες που συνδέονται με τη νησιωτικότητα και να κατανοήσει ότι η πραγματικότητα για τα περισσότερα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, δεν έχει καμία σχέση με αυτό που γνωρίζουν οι επισκέπτες κατά την περίοδο των διακοπών τους, αντίθετα, συνδέεται με καθημερινές, ανυπέρβλητες πολλές φορές δυσκολίες που δεν είναι δυνατόν να φανταστεί ο κάτοικος της ηπειρωτικής χώρας.
Με εκτίμηση,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ

Οι διευθυντές της Ρόδου
Αξιότιμη Κα. Υπουργέ, Αναγνωρίζοντας τις σοβαρές ενέργειες που έχετε κάνει μέχρι σήμερα για την βελτίωση της εικόνας της Ελλάδος στο εξωτερικό και για την προσπάθεια αύξησης των αφίξεων των επισκεπτών προς την χώρα μας, ο Σύλλογος μας επιθυμεί να εκφράσει την θερμή του συμπαράσταση. Θέλουμε όμως να σας επισημάνουμε ότι η φημολογούμενη πρόταση για επιβολή φόρου διαμονής στα νησιά άνω των 3.000 κατοίκων (από 3% στα 3στερα έως 5% στα 5στερα ) υπονομεύει το έργο που έχετε κάνει μέχρι τώρα και το αναλύουμε ως εξής: Αυτή την στιγμή το ΦΠΑ διαμονής για όλη την Ελλάδα είναι 6,5%. Εάν επιβληθεί ο νέος φόρος διαμονής στα νησιά της παραμεθορίου άνω των 3.000 κατοίκων (Ρόδος, Κως, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Λέρος, Αστυπάλαια, Πάτμος, Ικαρία, Σάμος, Χίος, Μυτιλήνη, Λήμνος κλπ) τότε το αποτέλεσμα αυτού του τέλους διαμονής θα είναι να επιβαρυνθούν όλα αυτά τα νησιά και επιπρόσθετα τα νησιά των Κυκλάδων με έμμεσο ΦΠΑ διαμονής πολύ μεγαλύτερο από ότι ισχύει στην λοιπή Ελλάδα. Συγκεκριμένα σήμερα στην λοιπή Ελλάδα ισχύει 6,5% για όλες τις κατηγορίες και 5% στα νησιά των Περιφερειών Βορείου και Νοτίου Αιγαίου. Αυτόματα με τον νέο φόρο το 5% θα μετατραπεί σε 8% για τα 3στερα, 9% για τα 4στερα και 10% για τα 5στερα! Δηλαδή θα γίνει έμμεση αύξηση από 60% έως 100% στο ΦΠΑ διαμονής και τελικά τα νησιά θα επιβαρυνθούν με συντελεστή από 23% έως 54% υψηλότερο από ότι ισχύει στην λοιπή Ελλάδα! Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι τουλάχιστον παράλογο , δηλαδή το κίνητρο που έχει δοθεί για την νησιωτικότητα να μετατραπεί σε αντικίνητρο.. Η νησιωτικότητα προβλέπεται από το Σύνταγμα και τους θεσμούς της ΕΕ. Πέραν του ότι μια τέτοια διάκριση σε βάρος των νησιών μπορεί να κριθεί αντισυνταγματική, έρχεται και σε αντίθεση με όσα πρόσφατα δήλωσε σε συνέντευξή του και ο κ. Πρωθυπουργός φέρνοντας σαν παράδειγμα την Κάλυμνο (16.500 κάτοικοι). Σας αναφέρουμε ότι σύμφωνα με υπολογισμούς μας το μέτρο αυτό ενώ δεν πρόκειται να αποδώσει παραπάνω από 30-35 εκατομ. θα δημιουργήσει αβάσταχτη επιβάρυνση για την φετινή τουριστική περίοδο που τα συμβόλαια ήδη έχουν υπογραφεί και εκτελούνται. Δηλαδή μια επιβάρυνση σε μερικές εκατοντάδες επιχειρήσεις των ακριτικών νησιών χωρίς ουσιαστικό οικονομικό αντίκρισμα για την Χώρα αλλά με μεγάλο κόστος για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις των νησιών. Κυρία Υπουργέ, αντιλαμβάνεστε ότι αν πρέπει να γίνει μια αναπροσαρμογή στις εισπράξεις του ΦΠΑ από τον τουρισμό, αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να προέλθει μόνο από τα νησιά του Αιγαίου. Είναι κατά την γνώμη μας προτιμότερη μια λογική οριζόντια αύξηση του ΦΠΑ διαμονής κατά 1,5% για όλη την επικράτεια, είτε να οριστεί ένα ποσοστιαίο τέλος διαμονής ενιαίο για όλες τις κατηγορίες, διότι οι υψηλές κατηγορίες έχουν υψηλότερες τιμές και άρα αναλογικά θα αποδώσουν και περισσότερα χρήματα. Βέβαια θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να μην ισχύσει για το 2015 αλλά από την επόμενη τουριστική περίοδο. . Θα πρέπει να συνυπολογιστεί η αρνητική δημοσιότητα και εκμετάλλευση που θα γίνει στο εξωτερικό λόγω της επιβολής του συγκεκριμένου μέτρου στα νησιά. Παρακαλούμε να εξαντλήσετε τις προσπάθειές σας ώστε να πείσετε τα λοιπά μέλη της Κυβέρνησης και τον κ. Πρωθυπουργό ότι οι λύσεις πρέπει να είναι ήπιες και στα πλαίσια της λογικής ώστε να κρατηθεί η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Χώρας μας και η συγκράτηση της οικονομίας των νησιών τα οποία δουλεύουν 5 μήνες για να επιβιώσουν 12. Με ιδιαίτερη εκτίμηση, Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας Γεώργιος Ματσίγκος Βαγγέλης Μουστακάκης


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ Ταξίδια

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video