- Γράφει ο Νίκος Οικονόμου
Κε Διευθυντά
Δεν είχα σκοπό να απασχολήσω τους αναγνώστες της εγκρίτου εφημερίδας σας, αλλά δεν μπορώ να παρακολουθώ αμέτοχος την παραπληροφόρηση των τελευταίων ημερών, σχετικά με τις βλάβες στο διάδρομο του διεθνούς αερολιμένα Ρόδου ‘’Διαγόρας¨. (Κ.Α.Ρ. ΄΄Διαγόρας¨).
Φαίνεται πως κάποιοι αδυνατούν να αντιληφθούν ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεν είχε σκοπό να … ανακατασκευάσει, σε μία νύκτα ολόκληρη την πίστα του αεροδρομίου, αλλά να αποκαταστήσει άμεσα μια ζημιά που κινδύνευε να ταλαιπωρήσει χιλιάδες ταξιδιωτών και να προκαλέσει τεράστια δυσφήμιση του νησιού διεθνώς.
Θυμίζω ότι η κατασκευή του αεροδρομίου διήρκησε χρόνια και είναι τουλάχιστον ντροπή να συγκρίνεται με δύο επείγουσες επεμβάσεις που διήρκησαν και οι δύο μαζί δώδεκα ώρες, καταφέρνοντας να φτιάξουν τα κακώς κείμενα και να αποδώσουν το αεροδρόμιο σε λειτουργία, με ασφάλεια.
Σύντομο ιστορικό
Το αεροδρόμιο είχε κλείσει, στις 7:30 μ.μ., το απόγευμα της Τρίτης 22 Σεπτεμβρίου 2015, για λόγους ασφαλείας, καθώς από την ισχυρή βροχόπτωση δημιουργήθηκε βλάβη στο διάδρομο από-προσγειώσεων. Η βλάβη που προκλήθηκε εκτιμήθηκε μικρή γιατί ήταν σε βάθος δέκα εκατοστών. Στο σημείο της βλάβης υπήρχε παλαιότερη ρωγμή, η οποία είχε επισκευασθεί πριν από ένα χρόνο με ευθύνη της Υ.Π.Α., με διαστάσεις 8Χ4 μ.
Δεν είχα σκοπό να απασχολήσω τους αναγνώστες της εγκρίτου εφημερίδας σας, αλλά δεν μπορώ να παρακολουθώ αμέτοχος την παραπληροφόρηση των τελευταίων ημερών, σχετικά με τις βλάβες στο διάδρομο του διεθνούς αερολιμένα Ρόδου ‘’Διαγόρας¨. (Κ.Α.Ρ. ΄΄Διαγόρας¨).
Φαίνεται πως κάποιοι αδυνατούν να αντιληφθούν ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεν είχε σκοπό να … ανακατασκευάσει, σε μία νύκτα ολόκληρη την πίστα του αεροδρομίου, αλλά να αποκαταστήσει άμεσα μια ζημιά που κινδύνευε να ταλαιπωρήσει χιλιάδες ταξιδιωτών και να προκαλέσει τεράστια δυσφήμιση του νησιού διεθνώς.
Θυμίζω ότι η κατασκευή του αεροδρομίου διήρκησε χρόνια και είναι τουλάχιστον ντροπή να συγκρίνεται με δύο επείγουσες επεμβάσεις που διήρκησαν και οι δύο μαζί δώδεκα ώρες, καταφέρνοντας να φτιάξουν τα κακώς κείμενα και να αποδώσουν το αεροδρόμιο σε λειτουργία, με ασφάλεια.
Σύντομο ιστορικό
Το αεροδρόμιο είχε κλείσει, στις 7:30 μ.μ., το απόγευμα της Τρίτης 22 Σεπτεμβρίου 2015, για λόγους ασφαλείας, καθώς από την ισχυρή βροχόπτωση δημιουργήθηκε βλάβη στο διάδρομο από-προσγειώσεων. Η βλάβη που προκλήθηκε εκτιμήθηκε μικρή γιατί ήταν σε βάθος δέκα εκατοστών. Στο σημείο της βλάβης υπήρχε παλαιότερη ρωγμή, η οποία είχε επισκευασθεί πριν από ένα χρόνο με ευθύνη της Υ.Π.Α., με διαστάσεις 8Χ4 μ.
Από τη Διοίκηση της Υ.Π.Α. βγήκε notam για τις πτήσεις να κατευθύνονται προς εναλλακτικά αεροδρόμια για την ασφαλή προσγείωση των αεροπλάνων, καθώς στο αεροδρόμιο της Ρόδου κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες (όπως έντονοι νότιοι πλευρικοί άνεμοι, ισχυρή βροχόπτωση, χαμηλή ορατότητα και τεχνική βλάβη στο διάδρομο) κρίθηκε απαραίτητο να αποκατασταθεί πρώτα η βλάβη και μετά να πραγματοποιηθούν πτήσεις.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ζήτησε την συνδρομή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, γύρω στις 8:30 μ.μ. προκειμένου να αποκατασταθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα η βλάβη και να επαναλειτουργήσει το αεροδρόμιο. Δεχθήκαμε, από τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο, την εντολή να μεταβούμε μαζί με τον εντεταλμένο σύμβουλο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Χρήστο Ευστρατίου, στο αεροδρόμιο και παραβλέποντας τις ακραίες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την ώρα, να δώσουμε άμεσα λύση, με στόχο την λειτουργία του Κ.Α.Ρ. ΄΄Διαγόρας¨, το πρωί της επομένης ημέρας και ως ότου οι καιρικές συνθήκες επιτρέψουν την επέμβαση της Υ.Π.Α.
Τεχνικά συνεργεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και της Υ.Π.Α., σε συνεργασία με έμπειρους κατασκευαστές, επιδιόρθωσαν τη βλάβη, διευρύνοντας την οπή που είχε δημιουργηθεί από καθιζήσεις, και πληρώνοντας την με σκυρόδεμα ταχείας πήξεως, ειδικής σύνθεσης με πρόωρες αντοχές, οπλισμένο με ίνες προπυλενίου, μετά από επάλειψη με ειδικό μίγμα πρόσφυσης. Η παραπάνω επέμβαση, που έγινε στην οπή διαστάσεων 6Χ3μ. και σε βάθος από 10 έως 15 εκ., διήρκησε τρεις ώρες (από τις 9:00 έως τις 11:50), με τη βροχή να είναι κατά διαστήματα καταρρακτώδης.
Το αεροδρόμιο της Ρόδου, λειτούργησε κανονικά από τις 07:30 το πρωί της Τετάρτης 23 Σεπτεμβρίου 2015.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι ενήργησαν με προτεραιότητα την ασφάλεια των πτήσεων. Η Υ.Π.Α. λόγω της χαμηλής ορατότητας μετέθεσε τη λύση της μετατόπισης της αρχής του διαδρόμου και της εκτεταμένης επισκευής, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα όταν σταματήσει η βροχόπτωση και θα έχει στεγνώσει ο διάδρομος.
Αυτό έγινε την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015. Την ημέρα εκείνη η Υ.Π.Α. διέκοψε τις πτήσεις για τέσσερις ώρες, εξέδωσε νέα notαm και σχεδίασε το λεγόμενο “σκαλοπάτι’’, μειώνοντας τον διάδρομο στα 1800 μ. Δεν είχε ανοίξει εκ νέου η οπή ή κάποια άλλη. Υπήρχε ρηγμάτωση, όπως υπήρχε από την πρώτη στιγμή περιμετρικά της αρχικής επέμβασης, σε μία ευρύτερη επιφάνεια.
Με τις πτήσεις να εκτελούνται κανονικά, τα υλικά να έχουν φτάσει από την Αθήνα μαζί με υπεύθυνο πολιτικό μηχανικό της Υ.Π.Α., τις καιρικές συνθήκες να είναι ιδανικές, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, έπειτα από γραπτό αίτημα της Υ.Π.Α., συνέδραμαν εκ νέου τους κατασκευαστές, στην εκτεταμένη - προγραμματισμένη - αποκατάσταση του ευρύτερου προβλήματος του διαδρόμου, η οποία ξεκίνησε τα χαράματα της Παρασκευής 25 Σεπτεμβρίου 2015 και ολοκληρώθηκε στις 8:00 μ.μ. της ίδιας ημέρας, αποδίδοντας τον αερολιμένα, το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015, σε πλήρη λειτουργία.
Επιμύθιο
Είναι γνωστό σε όλους τους Ροδίτες, ότι στην περιοχή που κατασκευάσθηκε το αεροδρόμιο, στην πεδιάδα που οι Παραδεισιώτες καλλιεργούσαν τα κηπευτικά του νησιού, υπήρχαν εκατοντάδες πηγάδια.
Η ¨επαρκέστατη μελέτη¨ που είχε συνταχθεί τότε και είχε λάβει υπ’ όψη τις επικρατούσες στην ευρύτερη περιοχή συνθήκες υπόγειων και επιφανειακών ροών και η αντίστοιχη ¨επαγγελματική επίβλεψη¨ της, είναι προφανές ότι ευθύνεται για τα σημερινά προβλήματα του αεροδρομίου. Γεγονός που απέδειξαν οι τομές του εδάφους κατά την πρόσφατη επισκευή.
Άραγε ποιοι στεναχωρήθηκαν τόσο, ώστε να διαδώσουν το απολύτως ψευδές, ότι το δεύτερο κλείσιμο του διαδρόμου οφειλόταν σε αστοχία της αρχικής επέμβασης;
Όποιοι θέλουν να βοηθήσουν πραγματικά, κατέχοντας την αποκλειστικότητα της γνώσης, του επαγγελματισμού και της επιστημοσύνης, αντί να αρθρογραφούν και να πετάνε λάσπη στις τουρμπίνες των αεροσκαφών, θα ήταν προτιμότερο να καταθέσουν τα στοιχεία που έχουν στις αρμόδιες υπηρεσίες, δηλώνοντας όμως ταυτόχρονα και τον πραγματικό λόγω της θλίψης τους.
Ή μήπως θα ήταν προτιμότερο όλοι οι τοπικοί φορείς να συσκέπτονται ακόμη μέχρι σήμερα και η Υ.Π.Α. να βγάλει ανακοίνωση: ‘’Δεν πετάς κυρά Μαρία! Tο αεροδρόμιο είναι κλειστό, γιατί περιμένουμε να μας πουν, αυτοί που το κατάντησαν έτσι, τι θα κάνουμε;’’
Νίκος Οικονόμου
Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ., M.Sc.
Πρόεδρος Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας, Τμ. Δωδ/σου
Σύμβουλος Υποστήριξης Δνσης Τεχνικών Έργων Δωδ/σου, Π.Ν.ΑΙ.
Πρόεδρος Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας, Τμ. Δωδ/σου
Σύμβουλος Υποστήριξης Δνσης Τεχνικών Έργων Δωδ/σου, Π.Ν.ΑΙ.
http://ift.tt/1VkBjxk
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου