Τα ευρήματα ευρωπαίων ερευνητών εγείρουν μείζονες αμφιβολίες για τις πρακτικές της δημοφιλέστερης μηχανής αναζήτησης στο Διαδίκτυο σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση των διαφημίσεών της.
Διότι, όπως αποδείχθηκε, στο YouTube τα συστήματα ανίχνευσης και ελέγχου των επισκεπτών στις πλατφόρμες προβολής ταυτοποιούν ως «θεατή» ακόμη και τα ρομπότ!
Ουδείς διαφημιζόμενος, ασφαλώς, θα ήθελε να χρεώνεται για τα «κλικ» που κάνουν στα μηνύματά του ηλεκτρονικά προγράμματα τα οποία μιμούνται τη συμπεριφορά των χρηστών του Internet.
Διότι, απλούστατα, τα προγράμματα αυτά μπορεί να κάνουν «κλικ» και να «βλέπουν» τις διαφημίσεις, δεν διαθέτουν όμως αγοραστική δύναμη και - ακόμη χειρότερο - ουδόλως ενδιαφέρονται για να αποκτήσουν το προϊόν που διαφημίζεται προτού προβληθεί κάποιο βιντεοκλίπ στο YouTube.
Αψυχο πρόγραμμα
Εχει ενδιαφέρον η διαδικασία που ακολούθησαν οι ερευνητές των εταιρειών UC3M, NEC Labs Europe και Polito για να αποκαλύψουν το σκάνδαλο.
Αφού ανέβασαν βίντεο στο YouTube, αγόρασαν διαφημίσεις για το βίντεό τους και στη συνέχεια δημιούργησαν «ρομπότ», δηλαδή προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών, που τα έβαλαν να παρακολουθούν τα βίντεο.
Η Google διαθέτει συστήματα ελέγχου των παρακολουθήσεων βίντεο από μηχανές, αλλά στις 150 φορές που προβλήθηκε το βίντεο για λογαριασμό άψυχου προγράμματος, τις 25 τα συστήματα έκριναν τις προβολές κανονικές.
Και η AdWords, η υπηρεσία της Google για τους διαφημιζόμενους, χρέωσε 91 από τις επισκέψεις που έκαναν τα «ρομπότ».
Το συμπέρασμα των ερευνητών είναι ότι η βασική μηχανή διαφήμισης του Google χρεώνει τους διαφημιζόμενους για επισκέψεις... μηχανών και όχι ανθρώπων στο YouTube, ακόμη και αν ταυτοποιούν πολλές από τις επισκέψεις αυτές ως απατηλές.
ΠΗΓΗ: ΒΗΜΑ
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου