- Βελτιώσεις σε υποδομές και εξοπλισμό ζητεί ο αντιπρόεδρος της Aegean
- Ο κ. Ευτύχιος Βασιλάκης χαρακτηρίζει προτεραιότητα τη δημιουργία ρυθμιστικής αρχής για την εποπτεία της σύμβασης των περιφερειακών αεροδρομίων
Την ανάληψη πρωτοβουλιών για βελτιώσεις στις υποδομές των αεροδρομίων και στον εξοπλισμό της αεροναυτιλίας προτείνει ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, ο οποίος, υπογραμμίζει ότι πρέπει μέρος εσόδων του αεροπορικού συστήματος της χώρας, που προσεγγίζουν συνολικά το μισό δισ. ευρώ ετησίως, να επιστρέψει στις αερολιμενικές εγκαταστάσεις της Ελλάδας.
Ο κ. Βασιλάκης υπογραμμίζει ότι, προκειμένου να επιτευχθεί επέκταση της θερινής σεζόν, θα χρειαστεί ένας συνδυασμός δυνάμεων που πρέπει να περιλαμβάνει τη μείωση των αεροπορικών χρεώσεων και την παροχή κινήτρων των εργοδοτικών εισφορών σε επιλεγμένες τουριστικές περιοχές.
Η Aegean, με τα νέα της δρομολόγια, ήταν υπεύθυνη για ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% της αύξησης της τουριστικής κίνησης (με αεροπλάνο) στη χώρα το 2015.
Οπως τονίζει, μιλώντας προς «Το Βήμα της Κυριακής» και στον Αχιλλέα Χεκίμογλου, «θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η δυναμική του τουρισμού χρειάζεται υποστήριξη από οργάνωση και υποδομές».
Ο κ. Βασιλάκης επισημαίνει ότι το αεροπορικό σύστημα της Ελλάδας είναι πλεονασματικό, ωστόσο «είναι απαραίτητο τα χρήματα που πληρώνουν οι χρήστες των υποδομών να επενδύονται στα αεροδρόμια», κάτι που, αν γίνει, θα συμβάλει προς την κατεύθυνση ενός πιο ποιοτικού τουριστικού προϊόντος.
Οι εισπράξεις
Ο αντιπρόεδρος της Aegean σημειώνει επίσης ότι ενώ ουδείς αμφισβητεί την ανάγκη αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων και των ανταγωνιστικών αεροπορικών χρεώσεων, η εφαρμογή αυτών των παραδοχών καθυστερεί. «Οι αποφάσεις πρέπει πια να εφαρμοστούν» λέει και προσθέτει ότι η αύξηση της αεροπορικής κίνησης συνεπάγεται και αναλογική αύξηση των εσόδων του Δημοσίου, αλλά και αντίστοιχη αύξηση των αναγκών στα αεροδρόμια. «Εχουμε ένα σύστημα που "γεννάει" και ζητάει την επιστροφή μέρους αυτής της επένδυσης». Οπως εξηγεί, υπάρχει ζήτημα με το πού πηγαίνουν οι εισπράξεις των αεροδρομίων και παρατηρεί ότι τα χρήματα πρέπει να παραμείνουν στην ΥΠΑ για τη στήριξη της υπηρεσίας, την κάλυψη των άγονων γραμμών και τη διατήρησή της σε υψηλό λειτουργικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, τα συνολικά έσοδα του αεροπορικού συστήματος της Ελλάδας εκτιμώνται μεταξύ 450 και 480 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Αναφερόμενος στον τουρισμό, υπογραμμίζει ότι «η διέξοδος της επέκτασης προς τον χειμώνα είναι αναγκαία», ωστόσο προσθέτει ότι απαιτείται «ειδικό προϊόν, μεταφορά και ειδικές χρεώσεις».
Οπως παρατηρεί, το κράτος έχει κάθε όφελος να συνδράμει υποστηρίζοντας μειωμένες εργοδοτικές εισφορές και τέλη αεροδρομίων, καθώς, ούτως ή άλλως, στις τουριστικές περιοχές καλείται να επιδοτεί τον χειμώνα το ταμείο ανεργίας για χιλιάδες εποχικούς εργαζόμενους. Ο αντιπρόεδρος της Aegean χαρακτηρίζει προτεραιότητα τη δημιουργία ρυθμιστικής αρχής για την εποπτεία της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων. «Δεν μπορεί να γίνεται παραχώρηση φυσικών μονοπωλίων χωρίς ισχυρές ρυθμιστικές αρχές. Η διαφύλαξη της οικονομικής και λειτουργικής αυτοτέλειας της ΥΠΑ πρέπει να ενισχυθεί» τονίζει.
Συγκοινωνιακός κόμβος
«Το πιο σημαντικό είναι ότι αρχίζουμε να βλέπουμε ανάπτυξη στην Αθήνα, η οποία είναι και θα παραμείνει ο μοναδικός πραγματικός συγκοινωνιακός κόμβος της χώρας και μία βάση στην οποία έχουμε επενδύσει με 34 καινούργιους προορισμούς εξωτερικού, έπειτα από τη συνένωση με την Olympic Air» αναφέρει ο κ. Βασιλάκης.
Οπως σημειώνει, η εταιρεία είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά της μισής τουριστικής ανάπτυξης στην κίνηση της χώρας το 2015.
Ο αντιπρόεδρος της Aegean εκτιμά ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας μπορεί να συνεχίσει με τις υφιστάμενες υποδομές για πολλά χρόνια.
«Υπάρχει ένα "περίσσευμα" υποδομής που μπορεί να λειτουργήσει χωρίς καμία ανάγκη σημαντικής επένδυσης» συνεχίζει και σημειώνει ότι η παράταση της σύμβασης παραχώρησης μπορεί να προσφέρει μια μακροπρόθεσμη και πιο συντεταγμένη προοπτική για την ανάπτυξη.
«Η αεροπορική και τουριστική αγορά στο σύνολό της συμφωνεί ότι το πρώτο στοιχείο που πρέπει να υπάρξει είναι η διασφάλιση χαμηλότερων χρεώσεων» λέει ο κ. Βασιλάκης και υπογραμμίζει ότι τα τέλη θα πρέπει να μειωθούν στα επίπεδα των ανταγωνιστικών αεροδρομίων της Νότιας Ευρώπης.
Με την εξαγορά της Olympic Air, η εταιρεία έχει πια το ελάχιστο μέγεθος που χρειάζεται προκειμένου να είναι ανταγωνιστική στην Ευρώπη, καθώς δύο χρόνια μετά έχει προσθέσει 2,8 εκατ. επιβάτες, 50 επιπλέον προορισμούς και επενδύσεις σε επτά νέα αεροσκάφη.
Δύσκολος χειμώνας
Ο κ. Βασιλάκης προβλέπει ότι οι χειμώνες θα είναι πιο δύσκολοι, καθώς πρέπει να διατηρηθούν οι συνδέσεις προς τους νέους προορισμούς, οι οποίοι όμως χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη εποχικότητα, και εκτιμά ότι κάποια αεροπλάνα θα πετούν με χαμηλότερες πληρότητες.
«Η ανάκαμψη της οικονομίας και το να ξαναρχίσουν οι Ελληνες να ταξιδεύουν θα βοηθούσαν» παραδέχεται.
Ο ίδιος ομολογεί ότι η Aegean βλέπει ρόλο για τον εαυτό της στη συγκέντρωση της αγοράς.
«Oταν είδαμε μια ευκαιρία στις Κυπριακές Αερογραμμές, κινηθήκαμε. Βάλαμε αεροπλάνα, καλύψαμε 14 προορισμούς και η δραστηριότητά μας ξεπέρασε σε μεγέθη τη Cyprus των τελευταίων ετών» σημειώνει. «Σε αυτή τη συγκέντρωση πρέπει να συμμετέχουμε είτε αγοράζοντας είτε συμμετέχοντας ως τμήμα σε ένα μεγαλύτερο σχήμα» εξηγεί.
«Εχουμε διαμορφώσει αρκετά μεγάλο μέγεθος και καλή ποιότητα ώστε να διασφαλίσουμε ότι η εκπροσώπηση της Ελλάδας θα είναι ισχυρή» λέει και υπογραμμίζει ότι οι όποιες επιλογές «θα είναι θετικές και αποδοτικές για τους μετόχους μας».
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου