ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Τη Δευτέρα (;) η υπογραφή της σύμβασης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αεροδρόμιο


Την «απόδραση» στις Βρυξέλλες προτίμησε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) Χρ. Σπίρτζης, αντί της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Η υπογραφή είχε προγραμματιστεί να γίνει χθες, αλλά τελικά η συμμετοχή του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών στις Βρυξέλλες ανέβαλε τη διαδικασία. Ειδικότερα, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ προτίμησε να συμμετάσχει στο Συμβούλιο με θέμα «Οι κοινωνικές πτυχές των οδικών μεταφορών», αντί να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel, ύψους πολλών δισ. ευρώ για το ελληνικό κράτος. 
Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπογραφή της σύμβασης προγραμματίζεται για την ερχόμενη Δευτέρα ή το αργότερο την Τρίτη και αφού θα έχει επιστρέψει ο κ. Σπίρτζης από τις Βρυξέλλες.
Τη σύμβαση εκτός από τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ θα πρέπει να υπογράψουν ακόμη οι υπουργοί Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος και Εθνικής Αμυνας, Πάνος Καμμένος. 
Αυτό προβλεπόταν από την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) που αναρτήθηκε στο ΦΕΚ στις αρχές Νοεμβρίου. 
Μετά θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και του προτιμητέου επενδυτή FraportSlentel. Στελέχη κοντά στη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση παρατηρούσαν χθες ότι, παρά το «στήσιμο» που τους επιφύλαξε ο αρμόδιος υπουργός, η υπογραφή της σχετικής σύμβασης θα γίνει. Η κυβέρνηση δεν έχει πολλές επιλογές, ειδικά καθώς εκκρεμεί και η νέα υποδόση του 1 δισ. ευρώ. Ωστόσο φαίνεται ότι ο κ. Σπίρτζης, όσο θα μπορεί θα ελίσσεται. 
«Ο υπουργός (ΥΠΟΜΕΔΙ), όσο μπορεί θα αποφεύγει να πιει ένα τόσο πικρό ποτήρι…» παρατηρούσε στέλεχος της αγοράς. «Τόσα χρόνια πολεμικής ρητορικής», πρόσθεσε, «ειδικά κατά της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης, δεν καταπίνονται εύκολα…». 
Η επικείμενη υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των αεροδρομίων δεν σημαίνει και την άμεση μεταβίβαση του ελέγχου των αεροδρομίων στον προτιμητέο επενδυτή. 
Η ενεργοποίηση της σύμβασης εξαρτάται από μια σειρά προαιρέσεων οι οποίες, εφόσον ικανοποιηθούν, θα οδηγήσουν στην ολοκλήρωση της συναλλαγής με την καταβολή του ποσού του 1,2 δισ. ευρώ. Τέτοιες προαιρέσεις είναι η έκδοση των αδειών εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων, η κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, η δημιουργία της κατάλληλης ρυθμιστικής αρχής αεροδρομίων κ.ά. 
Σ’ αυτό το επίπεδο ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ έχει αρκετά περιθώρια για να ναρκοθετήσει την επένδυση, παρόλο που κάτι τέτοιο θα ήταν ιδιαίτερα συνετό, μετά την υπογραφή της σύμβασης. Αντίθετα η πολιτική ηγεσία θα έχει κάθε λόγο να πετύχει η επένδυση, δεδομένου ότι το ελληνικό Δημόσιο θα λαμβάνει κάθε χρόνο περίπου το 50% των καθαρών κερδών που έχει ο επενδυτής από την εκμετάλλευση των αεροδρομίων. 
Σημειώνεται ότι με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί, οι μέτοχοι της κοινοπραξίας Fraport και Slentel θα βγουν στις αγορές για να αντλήσουν τα κεφάλαια της επένδυσης. 
Εκτιμάται ότι θα αναζητηθεί πάνω από 1,5 δισ. ευρώ προκειμένου να ολοκληρώσουν την καταβολή του τιμήματος του 1,23 δισ. προς το ελληνικό Δημόσιο, αλλά και τα απαραίτητα κεφάλαια της επένδυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων. Από αυτά, περίπου τα 2/3 θα καταβάλει η γερμανική Fraport και το υπόλοιπο 1/3 η Slentel (όμιλος Κοπελούζου). 
Παράγοντες κοντά στην αποκρατικοποίηση αναφέρουν ότι η διαδικασία της δανειοδότησης έχει μπροστά της αρκετό δρόμο και δεν αναμένεται να κλείσει πριν από το ερχόμενο καλοκαίρι. 
Και αυτό, παρόλο που έχει ήδη συμφωνηθεί η συμμετοχή των διεθνών αναπτυξιακών τραπεζών (IFC, EBRD, EIB) στη δανειοδότηση της κοινοπραξίας. 
Πηγή:www.dimokratiki.gr


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - ΕΝΑ ΚΙ ΕΝΑ Ταξίδια

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video