- Οι προοπτικές για τις ανερχόμενες αγορές Πολωνίας και Κίνας παρουσιάστηκαν στον Σύλλογο Ξενοδόχων
Με αρνητικό πρόσημο «κλείνει» η τουριστική σεζόν στα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε χθες το απόγευμα ο πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων Μανώλης Τσακαλάκης.
Έτσι, σύμφωνα με τις κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν, ο Απρίλιος είχε μείωση κατά 2,05%, ο Μάιος έπεσε κατακόρυφα κατά 9,35%, το ίδιο και ο Ιούνιος κατά 8,94%.
Καλύτερα ωστόσο από τον Ιούνιο του δημοψηφίσματος και των capital controls πήγε ο Ιούλιος, ο οποίος πάντως είχε πτώση 2,46%, ο Αύγουστος έπεσε μόλις 0,48%, ενώ τον Σεπτέμβριο η μείωση έφτασε το 1,97%.
Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε ο πρόεδρος ξενοδόχων Ρεθύμνου Μανώλης Τσακαλάκης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Συλλόγου Ξενοδόχων με αντικείμενο την παρουσίαση των επερχόμενων εκθέσεων της North Events σε Στοκχόλμη και Βαρσοβία, αλλά και των προοπτικών που υπάρχουν για την ανερχόμενη κινέζικη αγορά.
ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΗ Η ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΩΝΙΑΣ
Τις προοπτικές της ανερχόμενης πολωνικής αγοράς παρουσίασε ο διευθυντής της εταιρείας North Events που τα τελευταία χρόνια οργανώνει την έκθεση Grekland Panorama στην Στοκχόλμη και πλέον μεταπηδά και στην Πολωνία με ανάλογη τουριστική έκθεση.
Ο κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης σημείωσε πως και οι δύο αυτές αγορές, της Σκανδιναβίας και της Πολωνίας, δίνουν τη δυνατότητα αυξητικών τάσεων. «Η Grekland Panorama μετά τη μεγάλη επιτυχία που είχε πέρυσι που στην έκθεση είχε έρθει 11 χιλιάδες κόσμος, πάμε για το 2016 όπου περιμένουμε να έχουμε μία θεαματική άνοδο με 15 χιλιάδες κόσμο. Η ανάγκη και η δυναμική της έκθεσης έφερε σαν αποτέλεσμα την πλέον αναδυόμενη αγορά της Ευρώπης, την Πολωνία. Η Πολωνία έχει 38 εκ. πληθυσμό. Μέχρι τα στοιχεία που έχουμε για το 2015 θα ξεπεράσει τις 650 χιλ. κόσμο για την Ελλάδα. Στην Κρήτη έχει περάσει τις 150 χιλ. Να φανταστείτε ότι αυτή τη στιγμή ταξιδεύει μόνο το 6% προς τα έξω, η Ελλάδα είναι ο καλύτερος προορισμός και τα στοιχεία δείχνουν ότι τα επόμενα τρία χρόνια μπορεί να φτάσει μέχρι και το 1.5 εκ. Οι Πολωνοί αγαπούν την Ελλάδα, την Κρήτη και τον πολιτισμό και νομίζουμε ότι με αυτήν την έκθεση θα δώσουμε κι εμείς το παρών μας με μία δυναμική παρουσία στην έκθεση στη Βαρσοβία». Συνολικά, το 2015 περισσότεροι από 150 χιλιάδες Πολωνοί έφτασαν στην Κρήτη και στόχος είναι το νούμερο αυτό να αυξηθεί το 2016, για το οποίο τα μηνύματα είναι ήδη θετικά.
ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΗ Η ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ
Ο νέος μεγάλος στόχος για την Ελλάδα και την Κρήτη ειδικότερα είναι η διείσδυση στην τεράστια αγορά της Κίνας. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι Κινέζοι αρχίζουν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό, και προφανώς στο 1,5 δις του πληθυσμού, το 5% των Κινέζων που έχουν διαβατήριο είναι ένα μεγάλο νούμερο.
Την παρουσίαση έκανε ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, πρόεδρος της εταιρείας Tourism Generis.
«Η Κίνα αυτή τη στιγμή είναι η δυναμικότερη αγορά του κόσμου σε παγκόσμιο επίπεδο και κάθε χρόνο αυξάνεται σε διψήφιο ποσοστό και σε ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό αυξάνονται οι δαπάνες που κάνουν οι Κινέζοι όταν ταξιδεύον. Η αγορά της Κίνας δεν έχει ενδιαφέρον μόνο από την άποψη ότι είναι πολλοί αλλά κυρίως ότι ξοδεύουν πολλά. Για την ώρα μόνο ένα 5% των Κινέζων έχει διαβατήριο, που είναι ένα μεγάλο ποσοστό. Από τα 115 εκ. που έκαναν διακοπές το 2014, τα 20 εκ ήρθαν στην Ευρώπη. Από αυτους οι 100.000 μόνο ήρθαν στην Ελλάδα δηλαδή έχουμε ένα πολύ μικρό ποσοστό για πολλούς και διάφορους λόγους. Η ουσία είναι ότι αν ακολουθήσουμε ένα σχέδιο με έναν ορίζοντα 2-3 ετών-μπορούμε να δούμε, κατά την εκτίμησή μου, τουλάχιστον 500.000 τουρίστες», σημείωσε ο κ. Δρακόπουλος.
Πώς μπορεί όμως να επιτευχθεί ο στόχος;
Ο κ. Δρακόπουλος αναφέρει: «Η Κίνα θέλει προσέγγιση με ένα σχέδιο μάρκετινγκ και καλές συμμαχίες. Πάρα πολλοί επικαλούνται το πρόβλημα της μη ύπαρξης απευθείας αεροπορικής σύνδεσης -όπως λέω συνέχεια οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικοί οργανισμοί να βάλουν αεροπλάνα. Όταν όμως δουν ότι υπάρχει ζήτηση θα το κάνουν. Άρα εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε τη ζήτηση. Πρέπει να επενδύσουμε σε αυτό και να προετοιμαστούμε. Η Κίνα είναι μια ιδιαίτερη αγορά. Οι Κινέζοι δεν έχουν εμπειρία στα ταξιδία. Όσοι φεύγουν ταξίδι στην Ευρώπη προσπαθούν μέσα σε 1-2 εβδομάδες να δουν όσες περισσότερες χώρες. Βλέπουν και φωτογραφίζουν πολλά μέρη, ψωνίζουν από ακριβές μάρκες που είναι πιο φτηνές σε σχέση με την Κίνα. Ελάχιστοι όμως μιλούν αγγλικά, είναι μαθημένοι σε άλλη κουλτούρα και αν δεν το καταλάβουμε αυτό δεν θα μπορέσουμε να τους εξυπηρετήσουμε. Εάν γίνουν μία σειρά από βήματα τα επόμενα 2 χρόνια, μέχρι το 2020 ο στόχος των 500000 χιλιάδων είναι εφικτός, αλλά πρέπει να ξεκινήσει εκπαίδευση, προσαρμογή και ανάπτυξη συμμαχιών». Ειδικά για την κινεζική αγορά, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων εμφανίστηκε αισιόδοξος, υπό προϋποθέσεις:
«Είναι έκδηλο το ενδιαφέρον της Κίνας. Περιττό να σας πω ότι φέτος πέρασαν αρκετά γκρουπ Κινέζων από την Κρήτη. Για του χρόνου από έναν μόνο τουρ οπερέιτορ που έχουμε στοιχεία, έχει προγραμματίσει 12 χιλιάδες επισκέψεις Κινέζων σε γκρουπ στο νησί μας. Το προφίλ του Κινέζου τουρίστα δεν είναι ο ήλιος και η θάλασσα, ενδιαφέρεται για άλλα πράγματα. Έρχεται για 3-4 μέρες στην Κρήτη, στη συνέχεια οπωσδήποτε πρέπει να επισκεφθεί τη Μύκονο και τη Σαντορίνη και την Αθήνα και ανάλογα με τη χρονική διάρκεια του προγράμματος του επισκέπτεται και άλλους χώρους ή ξαναεπιστρέφει. Ο στόχος για να υλοποιηθεί έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από τότε που ξεκίνησαν οι κινέζοι να βγαίνουν εκτός Κίνας. Λογικό είναι ότι τα city breaks επικαρπώνονται μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο κομμάτι των Κινέζων. Αλλά και οι προορισμοί με αιχμή του δόρατος την Κρήτη, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη είναι οι προορισμοί, που πρώτοι από όλους έχουν κάνει τα ανάλογα βηματα και θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι. Παρ’ όλα αυτά, το γηράσκω αεί διδασκόμενος ισχύει πάντα».
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου